تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3751631
شناسه : 3751631
تاریخ :
بدون انجام دیپلماسی اقتصادی به دور تسلسل خواهیم رفت اقتصاد ایران: نماینده موافق وزیر پیشنهادی امور خارجه گفت:بدون انجام دیپلماسی اقتصادی دیگر برنامه‌ها ما را به دور تسلسل خواهد رساند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، هادی قوامی نماینده موافق برنامه‌های عباس عراقچی وزیر پیشنهادی امور خارجه عصر امروز (یکشنبه) در صحن علنی مجلس اظهار داشت: در برنامه دکتر عراقچی فقط به بخشی که مربوط به تأمین منافع ملی و حفظ و ارزش ثروت ملی هست، اشاره می‌کنم که یکی از مأموریت‌های اصلی سیاست خارجی دولت چهاردهم است.

وی عنوان کرد: طبیعتاً بدون انجام دیپلماسی اقتصادی دیگر برنامه‌ها ما را به دور تسلسل خواهد رساند. وزارتخانه‌های ما لحاظ اقتصادی ندارند و از آقای عراقچی تقاضا دارم حتماً موضوع اقتصادی را در سفارتخانه‌ها لحاظ کنند تا بتوانیم فرصت‌های خود را به قوت تبدیل کنیم.

این نماینده مجلس بیان کرد: این تاکید مقام معظم رهبری هم هست که دیپلماسی اقتصادی را به ضرورت تبدیل کنم. با تعامل با بازارهای جهانی به صورتی عمل کنیم که لحاظ اقتصادی را مدنظر قرار دهیم و حتماً در سفارتخانه‌ها یک فرد با نگاه گسترش بخش خصوصی به کار بگیریم تا اقتصاد در بحث استاد بالادستی محقق شود.

قوامی تصریح کرد: برای رشد هشت درصدی در برنامه توسعه نیازمند ۲۰۰ هزار دلار سرمایه‌گذاری نیاز داریم که بخشی از آن با سرمایه‌گذاری خارجی باید محقق شود. رساندن ۶۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز به اقداماتی دارد که در برنامه‌های دکتر عراقچی با ظرافت به آن اشاره شده است.

وی اضافه کرد: مانع‌زدایی و تسهیل‌گری و امیدبخشی از موضوعات مهم و اولویت‌های اساسی می‌تواند اثر گذار باشد که در برنامه دکتر عراقچی به درستی جانمایی شده است. برنامه کلی دولت، اسناد بالادستی و برنامه توسعه همسو هستند.

تکمیل می‌شود…