تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3751618
شناسه : 3751618
تاریخ :
ریخته شدن۸۵هزار تن مواد منفجره بر سر غزه/ تجزیه پیکرهای ۱۷۶۰ شهید اقتصاد ایران: سازمان دفاع مدنی نوار غزه با بیان اینکه ۹۰ درصد زیرساخت‌های نوار غزه نابود شده، اعلام کرد که پیکرهای بیش از۱۰هزار شهید زیر آوار قرار دارد و فلسطینیان در مساحتی کمتر از۱۱کیلومتر محاصره هستند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، سازمان دفاع مدنی نوار غزه اعلام کرد که رژیم اشغالگر صهیونیستی به تیم‌های امدادرسانی اجازه نمی‌دهد به مناطق بمباران شده دسترسی داشته باشند تا پیکرهای شهدا را از زیر آوار خارج سازند.

این سازمان با صدور بیانیه‌ای افزود: ۸۲ نفر از نیروهای ما از ابتدای جنگ به ضرب گلوله صهیونیست‌ها به شهادت رسیده‌اند و مقر و خودروهای ما در معرض حملات توپخانه ای و هوایی رژیم اشغالگر قرار گرفته است. اشغالگران از هماهنگی برای دسترسی نیروهای ما به مناطق بمباران شده خودداری می کنند.

سازمان دفاع مدنی غزه تأکید کرد: رژیم اشغالگر فلسطینیان را در منطقه ای کمتر از ۱۱ درصد از مساحت نوار غزه محاصره کرده است. این رژیم تا کنون حدود ۸۵ هزار تن مواد منفجره را بر سر مردم در نوار غزه ریخته که باعث تخریب بیش از ۸۰ درصد از ساختار شهری و ۹۰ درصد از زیرساخت‌ها شده است.

این نهاد محلی در نوار غزه همچنین اعلام کرد: پیکرهای ۱۰ هزار شهید همچنان زیر آوار هستند و به دلیل جلوگیری رژیم اشغالگر از ورود تجهیزات لازم هنوز نتوانسته‌ایم آنها را زیر آوار خارج کنیم.  پیکرهای 1760 شهید هم به دلیل استفاده اشغالگران از سلاح های ممنوعه بین المللی به طور کامل تجزیه شده‌اند. پیکرهای ۲۲۱۰ شهید هم از قبرستان‌های مختلف نوار غزه ناپدید شده است.

سازمان دفاع مدنی نوار غزه در بیانیه خود تأمین سوخت لازم و تجهیزات و قطعات یدکی مورد نیاز را برای ادامه امدادرسانی به مردم جنگ‌زده فلسطین خواستار شد.