تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3751586
شناسه : 3751586
تاریخ :
هشدار درباره ربات‌های چت ناشناس در تلگرام اقتصاد ایران: ربات‌هایی که برای ارسال و دریافت پیام ناشناس در پیام‌رسان تلگرام استفاده می‌شوند، امن نیستند و ممکن است اطلاعات خصوصی شما را ذخیره کنند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

دیجیاتو: ربات‌هایی که برای ارسال و دریافت پیام ناشناس در پیام‌رسان تلگرام استفاده می‌شوند، امن نیستند و ممکن است اطلاعات خصوصی شما را ذخیره کنند.

امیرمحمد صفری که در حوزه امنیت شبکه فعالیت دارد، می‌گوید با نفوذ به سرور‌های ۳ مورد از این بات‌های ناشناس با بیش از ۱۴ میلیون کاربر، به بیش از ۴۷۰ میلیون پیام متنی، ۱۱ میلیون عکس و ۳ میلیون ویدیوی ذخیره‌شده دست یافته است.

یاشار شاهین‌زاده متخصص امنیت نیز در شبکه اجتماعی اکس می‌گوید ظاهراً این بات‌ها ۲ ویژگی نگران‌کننده داشته‌اند: فلگ‌کردن کاربران توسط صاحب بات برای آگاه شدن از ارسال پیام توسط آن‌ها و امکان دریافت تمام پیام‌های ناشناس کاربر با واردکردن یوزرنیم تلگرام.

درحال‌حاضر، دیتابیس این ۳ بات تلگرام حذف شده و خود ربات‌ها نیز از کار افتاده‌اند، اما مشخص نیست که آیا بکاپی از این اطلاعات وجود دارد یا خیر. به گفته شاهین‌زاده، توسعه‌دهنده این بات‌ها در یکی از ۵ شرکت برتر ایران مشغول به کار است.

ربات‌هایی که برای ارسال و دریافت پیام ناشناس در پیام‌رسان تلگرام استفاده می‌شوند، امن نیستند و ممکن است اطلاعات خصوصی شما را ذخیره کنند.