تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3751581
شناسه : 3751581
تاریخ :
کاروان ورزشی پارالمپیک ایران از حرم مطهر رضوی راهی پاریس شدند اقتصاد ایران: مشهد- با استقبال و بدرقه تولیت آستان قدس رضوی، کاروان ورزشی پارالمپیک ایران از جوار بارگاه منور امام مهربانی‌ها، راهی پاریس شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، کاروان ورزشی ایران در رقابت‌های پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴ با نام «فرزندان ایران» صبح یکشنبه ۲۸ مرداد، ضمن زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) مورد استقبال ویژه آستان قدس رضوی در رواق نجمه خاتون قرار گرفتند.

ورزشکاران پارالمپیک منادی امید، استقامت و نشاط برای جامعه هستند

حجت الاسلام احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی در این مراسم با بیان اینکه ورزشکاران دارای محدودیت‌های جسمی پیام‎آور امید، استقامت و نشاط برای هم‎نوعان خود هستند؛ ابراز کرد: ورزشکاران پارالمپیک با اراده خود نشان دادند که علی‌رغم نقص در بدن می‌توان قهرمان شد؛ آنها نقص ظاهری در جسم را محدودیت نمی‌دانند و با صبر و تلاش روحیه خود را حفظ می‌کنند و از بسیاری افراد سالم بهتر، موفق تر و سربلندتر زندگی می‌کنند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه ورزشکاران پارالمپیک اثبات کردند که علی‎رغم نقص جسمانی نیز می‌توان قهرمان شد، حضور قهرمانان ورزش کشورمان را به بارگاه قدس رضوی خوش آمد گفت و تصریح کرد: کار بسیار زیبا و پسندیده‌ای انجام دادید که ورود به این مسابقات بین المللی را از بارگاه قدس رضوی و با اذن و عنایت حضرت رضا (ع) شروع کردید.

وی در ادامه سخنان خود ضمن تبریک موفقیت‌های کاروان ورزشی کشورمان در بازی‌های المپیک پاریس که تحت عنوان «خادم الرضا (ع)» در این رقابت‌ها حضور یافتند، تلاش‌های ارزشمند ورزشکاران، مربیان و دست‌اندرکاران این کاروان را ارج نهاد و گفت: بدون مبالغه برکت نام حضرت رضا (ع) و همت جوانان عزیز ورزشکارمان این موفقیت‌ها را به ارمغان آورد و ان‏شاءالله کاروان پارالمپیک نیز با موفقیت، افتخار و سربلندی و کسب مدال‌های متعدد از این مسابقات خارج شود.

مروی با اشاره به نقش قهرمانان ورزشی در توسعه اخلاق در جامعه، عنوان کرد: قهرمانان ورزشی تنها به کسب مدال در مسابقات نباید بسنده و قناعت کنند؛ در کنار کسب مدال‌های ورزشی باید برای فتح قله‌های اخلاقی، معنوی و بندگی خداوند کوشید.

تولیت آستان قدس رضوی ورزش در فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی را منادی رشد و تکامل منش و عجین با اخلاق معرفی و تصریح کرد: ورزشکاران در کنار شکل دادن به استعدادهای جسمانی و کسب افتخارات ورزشی باید زمینه‌های لازم جهت غنای هرچه بیشتر اخلاقی و معنوی را در خود ایجاد کنند؛ ورزشکاران همانگونه که با توکل بر خداوند متعال و توسل به دامن حضرت رضا (ع) در حوزه ورزش قهرمانی افتخار کسب می‌کنند، در ساحت کسب فضیلت‌های اخلاقی، تربیتی و ایمانی نیز باید به همین شکل مدال آور و افتخار آفرین باشند.

وی با بیان اینکه ملت ایران به ورزشکاران پارالمپیکی افتخار می‌کنند، تصریح کرد: ان‎شاءالله شما ورزشکاران بتوانید در جهت روحیه دادن به دیگر همنوعان خود چه در حوزه ورزشی و چه اخلاقی و فرهنگی، الگو باشید.

حضور ۶۵ ورزشکار ایران

رئیس کمیته ملی پارالمپیک نیز با قدردانی از تولیت آستان قدس رضوی برای دعوت و پذیرش از کاروان پارالمپیکی ایران، گفت: موفقیت کاروان ورزشی ایران در المپیک پاریس که با نام خادم‌الرضا (ع) عازم این رقابت‌ها شد را، تبریک می‌گویم.

غفور کارگری افزود: ورزشکاران پارالمپیکی ایران تاکنون در این بازی‌ها در ۹ دوره حضور خود، ۱۶۰ مدال کسب کردند که آمار ارزشمندی است.

کارگری با بیان این که کاروان فرزندان ایران با شعار «ایمان، ایثار و افتخار» در پارالمپیک پاریس حاضر خواهند شد، گفت: بازی‌های پارالمپیک از ۷ تا ۱۸ شهریور برگزار می‌شود و ۶۵ ورزشکار ایران در این مسابقات حضور خواهند داشت که آرمیتا رضایی‌نژاد فرزند شهید هسته‌ای ایران نیز سرپرستی معنوی کاروان ایران را بر عهده خواهد داشت.

رئیس کمیته ملی پارالمپیک با بیان این که امید زیادی به موفقیت کاروان ایران در پارالمپیک پاریس داریم، گفت: سال گذشته کاروان ایران با توسل به امام رضا (ع) به مسابقات به پاراآسیایی اعزام شد که در ۵ روز نخست این بازی‌ها هر روز ۸ مدال طلا کسب کردیم و در روز ششم و روز آخر این رقابت‌ها هم توانستیم ۴ مدال ارزشمند طلا کسب کنیم و در مجموع موفق به کسب ۴۴ طلا شدیم که این اتفاق را، لطف و عنایت ویژه امام رضا (ع) می‌دانیم.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم، کاروان اعزامی ایران توسط تولیت آستان قدس رضوی با استعانت از حضرت رضا (ع) و با تبرک جستن از قرآن کریم، بدرقه و سپس راهی این رقابت‌ها شدند.