تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3751567
شناسه : 3751567
تاریخ :
ضرورت تولید غذاهای با ماندگاری بالا برای زائران اربعین حسینی اقتصاد ایران: اراک- مدیر نظارت بر فرآورده های غذایی دانشگاه علوم پزشکی اراک بر ضرورت و دقت در تولید غذاها با ماندگاری بالا برای زوار اربعین و پایش مستمر انبارهای نگهداری فرآورده‌های غذایی تاکید کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، فریده گلستانی گفت: یکی از مهمترین دغدغه‌های زوار در پیاده روی اربعین، تأمین و توزیع غذای سالم با ماندگاری بالا، کم حجم با انرژی زیاد و مزه‌ای مناسب است که در صورت عدم توجه و دقت کافی به ویژه با گرمای کم نظیر ماه و روزهای اخیر می‌تواند به چالش جدی برای شرکت کنندگان در این مراسم معنوی تبدیل شود.

وی افزود: بهره‌گیری از آخرین فناوری‌های روز دنیا برای حفظ و گسترش بازار صنعت غذا و فرآوری غذا امری ضروری است.

مدیر نظارت بر فرآورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: آینده متعلق به محصولات و فرآورده‌هایی است که اهدافی همچون بهبود کارایی، طولانی شدن عمر ماندگاری و تازگی محصول، بهبود کیفیت و ایمنی غذا را از طریق بهره‌گیری از فناوری‌های نوین نظیر خلاء و نانو دنبال می‌کند.

گلستانی یادآور شد: نظارت بر رعایت مقررات و ضوابط بهداشتی در انبارها و مراکز نگهداری فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی به منظور کنترل و حفظ سلامت محصولات و در پی آن سلامت جامعه ضروری است و بخش مهمی از زنجیره تأمین غذا محسوب می‌شود.