تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3751556
شناسه : 3751556
تاریخ :
آغاز طرح نظارتی ویژه واحدهای شالیکوبی در شفت اقتصاد ایران: شفت- مدیرجهاد کشاورزی شهرستان شفت ازآغاز طرح نظارت ویژه بر واحدهای شالیکوبی تولیدی در این شهرستان خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

محمد رضا یوسف نژاد در گفت و گو با خبرنگار مهر ازآغاز طرح نظارت ویژه بر واحدهای شالیکوبی تولیدی در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: همه ساله و با شروع فصل برداشت برنج توسط کشاورزان ضرورت و اهمیت بازدید از واحدهای شالیکوبی و بررسی نحوه فعالیت و نرخ‌های مصوب واحدهای مذکور دو چندان می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح با هدف حمایت از حقوق مصرف کنندگان و کشاورزان انجام می‌شود، افزود: نرخ‌های ابلاغی از سوی ستاد تنظیم بازار مصوب وبه سازمان جهاد کشاوری استان ابلاغ و در این رابطه تعیین نرخ تبدیل کارخانجات شالیکوبی مدرن بابت خشک کردن و تبدیل هر کیلو شلتوک به برنج سفید مبلغ ۲۹,۵۰۰ ریال و کارخانجات سنتی ۲۸,۵۰۰ ریال (نقدی) تعیین شده است.

مدیر جهاد کشاورزی ادامه داد: نرخ نامه فوق در قالب بنر به کلیه کارخانجات شالیکوبی ارسال شده و مدیران کارخانجات تولیدی نیز موظفند اطلاعات مربوط به نرخ مصوب را در ورودی کارخانه خود نصب کنند.

وی تاکید کرد: طرح نظارت ویژه بر شالیکوبی ها به صورت سرزده و مستمر از آغاز فعالیت شالیکوبی ها شروع و تا پایان فعالیت این واحدها ادامه خواهد داشت.

یوسف نژاد با اشاره به اینکه طرح نظارتی ویژه واحدهای شالیکوبی به صورت گروهی با هماهنگی دستگاه‌های ذیربط از جمله فرمانداری، جهاد کشاورزی، صمت، تعزیرات حکومتی نیروی انتظامی و نماینده تعاونی شالیکوبان عملیاتی می‌شود، گفت: در این مدت اکیپ‌های یادشده در شهرستان شفت سعی می‌کنند تا وظیفه و مأموریت خود را به نحو احسنت انجام دهند.

وی تصریح کرد: در صورت عدم همکاری مدیران کارخانجات تولیدی، پرونده آنها جهت رسیدگی قانونی به اداره تعزیرات حکومتی ارسال می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی در پایان از همه مدیران واحدهای شالیکوبی خواست روزانه موجودی خود را در سامانه جامع انبارها ثبت نمایند تا خدای ناکرده برایشان مشکلی ایجاد نگردد.

گفتنی است، شهرستان شفت دارای ۷۶ واحد شالیکوبی فعال می‌باشد.