تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3751553
شناسه : 3751553
تاریخ :
پاک نژاد شناخت خوبی از مسائل نفتی دارد اقتصاد ایران: دبیرکل انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی گفت: وزارت نفت از اهمیت به سزایی برخوردار است و می‌توان آن را قلب اقتصاد از نظر منابع دانست به همین دلیل به یک وزیر شجاع،تصمیم گیر و تحول گرا نیاز دارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

احمد مهدوی ابهری دبیر کل انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه محسن پاک نژاد به عنوان وزیر پیشنهادی نفت، با توجه به شناخت خوبی که به مسائل نفتی دارند و همچنین جوان بودن این فرد گزینه مناسبی برای وزارت نفت هستند، ادامه داد: پاک نژاد مدیریت‌های مهمی داشته و بر مسائل مهم اشراف دارد به همین دلیل می‌تواند گزینه مناسبی برای تصدی وزارت نفت باشد.

وی ادامه داد: البته باید در عمل دید که به وعده‌هایی که دادند هم عمل می‌کنند با توجه به برنامه‌ای که برای آینده ارائه دادند برنامه‌ای امیدوار کننده دارد اما بستگی به عملی دارد که در صورت تصدی بر وزارت نفت از خود نشان می‌دهند.

وی با اشاره به اهمیت وزارت نفت در برطرف کردن ناترازی انرژی خاطر نشان کرد: پاک نژاد سال‌ها در حوزه نفت فعالیت کردند و و انرژی خوبی برای کارها دارند زیرا اهدافی که در نفت باید دنبال شود که بسیار مهم است به عنوان مثال مهمترین مساله روز ناترازی انرژی که در کشور وجود دارد تبع آن نفت و گاز را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و برق هم به نوعی به این دو وصل است زیرا تولید برق با سوخت مرتبط است.

دبیر کل انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی خاطر نشان کرد: این وزارت خانه از اهمیت به سزایی برخوردار است به طوری که می‌توان آن را قلب اقتصاد از نظر منابع دانست به همین دلیل به یک وزیر شجاع و تصمیم گیر و تحول گرا نیاز دارد که باعث شود روند پیشرفت و سرمایه داری در بخش نفت سرعت بگیرد.

به گفته ابهری وزیر نفت باید کسی باشد که به همه موارد نفتی تأمین خوراک نیروگاه‌ها و پتروشیمی‌ها توجه داشته باشد و برنامه‌های مدونی برای آن در نظر بگیرد، توانایی‌هایی در پاک نژاد دیده شد که امیدواریم بتواند نظر مجلس را جلب کرده و رأی اعتماد را کسب کند