تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3751536
شناسه : 3751536
تاریخ :
درگیری لفظی در نشست خبری سرمربی تیم‌ملی؛ دو بازیکن خط خوردند! اقتصاد ایران: دو ملی‌پوش فوتسال از تیم ملی خط خواهند خورد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

خبرگزاری فارس: نشست خبری وحید شمسایی پیش از آغاز تمرینات تیم ملی فوتسال برای شرکت در جام جهانی، امروز برگزار شد. درحالی که یکی از خبرنگاران در یکی از سوالات خود از حواشی اخلاقی از شمسایی پرسید و شکایت دو بازیکن را از عزیزی به شمسایی رساند با واکنش تند شمسایی روبرو شد و گفت هردوی آن دوبازیکن را از تیم کنار میگذارد.

وحید شمسایی در نشست خبری امروز درمورد نبود نام محمدی در لیست تیم ملی، اظهار داشت: بازیکنان بزرگی به تیم ملی خدمت کردند. این تیم ملی فوتسال برای هشتاد و اندی ایرانی است. مثل بقیه ورزش‌ها وقتی در تورنمنتی شرکت می‌کنید همه مردم برای سربلندی‌اش دعا می‌کنند. نمونه بارزش این بود که در آسیا دوم شدیم مردم ناراحت شدند وقتی قهرمان شدند با خوشحالی برخورد می‌کردند. باید بدانیم این تیم برای همه مردم ایران است.وی افزود: باقر محمدی یکی از بازیکنان ارزشمند و بسیار کار درست است. بهترین گلر آسیا هم شد. متاسفانه جو یک بازی سنگین در روز آخر باعث شد یک تصمیم ناگهانی بگیرد. خودش هم نفهمید استوری که گذاشته بود بر چه مبنایی بود. گفت هرکجا می‌روم به من بدوبیراه می‌گویند. نمی‌دانم باشگاه به تیم ملی چه ربطی دارد؟سرمربی تیم ملی فوتسال ادامه داد: اگر قرار است خداحافظی کنید باید از بازی‌های باشگاهی خداحافظی کنید نه تیم ملی، در تیم ملی جز عزت و احترام چیزی وجود ندارد. با شایستگی انتخاب شد و با شایستگی پیراهن تیم ملی را بر تن کرد. وقتی کسی خداحافظی می‌کند نباید منتش را بکشیم.وی تصریح کرد: کمتر از چند ساعت تلفن‌های متعدد از همه دوستان، نزدیکان، بازیکنان، مربیان و پدرش گرفته شد. با خودش صحبت کردیم. با خود من صحبت کرد. فکر کنم استوری را اشتباهی زده بود چون بلافاصله پاک کرد. خداحافظی کرد الان هم سلام کرده و برگشته، اگر بدانیم شرایط برای بازگشتش مناسب است با هماهنگی دعوتش می‌کنیم. در تیم ملی با کسی دشمنی و کینه ورزی نداریم. خودش خواست نباشد. الان هم خودش دوست دارد باشد. اگر به تصمیم برسیم ان‌شاالله در خدمتش هستیم.

برای پوشیدن پیراهن تیم ملی باید سَر بدهید

شمسایی گفت: نام 5 دروازه‌بان را برای فیفا ارسال کردیم. 3 نفر را به تیم ملی دعوت کردیم و 2 نفر دیگر استندبای هستند. در بعضی از تورنمنت‌ها خیلی از بازیکنان را نداشتیم. بدون این و آن هم به مسابقات رفته‌ایم. ترسی از نبود کسی نداریم. باقر را هم اگر صلاح بدانیم بر می‌گردد. باید با کادر فنی جلسه بگذاریم. باید بداند که تیم ملی چقدر بزرگ است. هرکسی می‌خواهد این پیراهن را بر تن کند باید سرش را برای این پیراهن بگذارد.وی درمورد اینکه انتظار مردم از تیم ملی فوتسال باید چگونه باشد و آیا حذف در مرحله یک هشتم نهایی یا گروهی ناکامی است، اظهار داشت: مردم از تیم‌های ورزشی انتظار بسیاری دارند. وقتی ورزشکار ما در المپیک وارد مسابقات می‌شود همه انتظار دارند بهترین نتیجه را بگیرد. مردم عاشقانه ورزشکاران و تیم‌هایشان را دوست دارند و می‌خواهند سربلند باشند.سرمربی تیم ملی فوتسال ادامه داد: جا دارد از کیومرث هاشمی وزیر ورزش تشکر کنم. در این 3-2 سال یک انسان شریف و پیگیر همه تیم‌های ورزشی بود. خودش به المپیک رفت و الان هم سریع پاداش‌ها را می‌دهد. مثل کارهایی که برای ما کرد. این وزیر ورزش همیشه برای ما به یادگار می‌ماند. خدمتگزار واقعی به ورزش بود و امیداریم هرکجا هست مسیر بهتری را انتخاب کند.شمسایی گفت: اول باید ببینیم از خودمان چه داریم و دنبال چه می‌گردیم. با 2 بازی دوستانه می‌خواهیم به جام جهانی برویم. دوستان خیلی تلاش می‌کنند و به تمام دنیا هم ایمیل زدند. من با 2 بازی چکار کنم و کجا بروم؟ از گروه باید صعود کنم، به جمع شانزده تیم یا 4 تیم بروم؟ لیگ ما 12 اسفند تمام و 22 تیر شروع شده است.

۲ سال در تیم ملی بودم می‌توانم ۳ جلد کتاب بنویسم

وی افزود: مجبورم به خاطر اینکه بازیکن در شرایط مسابقه باشد خواهش کنم لیگ برگزار شود. 6 بازی برگزار شود تا بتوانیم بازیکن انتخاب کنیم. ببینید لیگ اسپانیا و پرتغال چه زمانی تمام شد. برج 3 بود. 10 روز بازیکنان را ریکاوری دادند. به اردو بردند و بدنسازی کردند. حدود 10 بازی می‌گذارند و وارد جام جهانی می‌شوند. امروز اولین روز تمرین ما است. 5 بازیکن مصدوم در اردو داریم.سرمربی تیم ملی فوتسال ادامه داد: به شجری و سنگساری گفتیم بروید ببینید چه وضعیتی دارید. داودی از ناحیه مچ، کدخدایی از ناحیه زانو، و درخشانی از ناحیه زیرشکم مصدوم هستند. یک بازیکن خداحافظی می‌کند 3 نفر سلام علیک می‌کنند! 60 نفر در یک بازی همدیگر را می‌زنند! بعد من دنبال این هستم که به جمع 16 تیم یا 8 تیم بروم؟ زیاده خواه نباشیم. باید از مهدی تاج تشکر کنم. حرف خیلی قشنگی به من زد. گفت بروید تلاش خودتان را بکنید. قشنگترین حرفی بود که از یک مدیر شنیدم. قطعا خودش به همه اتفاقات واقف است. ما به سمت همه دنیا دست دراز کردیم که بازی کنیم.وی افزود: یک سری مسائل دست ما نیست. فقط این را بگویم 2 سال است که در تیم ملی هستم، 3 جلد کتاب می‌توانم بنویسم. فشار الکی نگذاریم. دوستمان می‌گوید 30 میلیارد می‌دهیم و تیم ملی هر بازی بخواهد برایش می‌گذاریم. استادم آقای شمس گفته است. تو را به خدا بیایید برای ما بگذارید! دست همه را می‌بوسیم. تا به حال هم هرچه بازی گذاشتیم تلاش خودمان بوده، با سند حرف می‌زنم. اگر تورنمنت برزیل بوده دست خودمان بوده، اگر بازی با فلان کشور بوده ارتباط بوده، اگر قزاقستان بوده ارتباط بوده، بهزاد آزاد شاهد است.

خودمان را گول نزنیم و توانایی مالی فدراسیون را در نظر بگیریم

شمسایی گفت:‌ با اسپانیا صحبت کردیم. می‌خواستند به تاجیکستان بروند. با سرمربی‌اش صحبت کردیم گفت من اوکی می‌دهم. کارها را جلو می‌بردیم که مبحث بعدی‌اش اتفاق افتاد که بعد قرار شد کرواسی به ایران بیاید. آن هم نشد و از دست دادیم. یک مثال هست می‌گوید ما باید نان و پنیر بخوریم با دل دردش به دکتر برویم تا هم‌قیمت چلوکباب شود! باید همان روز اول چلوکباب را بخوریم که دیگر هزینه دکتر ندهیم. ما می‌گوییم اول نان و پنیر مانده را بخوریم که دل درد بگیریم و به دکتر برویم تا هم قیمت چلوکباب شود! ما که روز اول آنجا را بسته بودیم. کمی بالاوپایین داشت که متاسفانه نشد.سرمربی تیم ملی درخصوص اینکه بعضی اوقات شرایط کشور مهیا نیست ولی می‌توان به دبی یا قطر رفت، عنوان کرد: شما اگر هزینه‌ای از فدراسیون می‌توانید بابت این مساله پرداخت کنید، در خدمت شما هستم. دبی، قطر یا ترکیه برایتان بازی می‌گذارم! خودمان را گول نزنیم. باید فضای مالی فدراسیون را در نظر بگیرید. استادم آقای شمس گفت 30 میلیارد! جوری صحبت 30 میلیارد شد که سرم را به دیوار زدم! فرانسه 1800میلیارد در سه سال خرج کرده! تو را به‌ خدا با واقعیت جلو بروید.وی افزود: یک سری مباحث سیاسی با کشورها داریم که نمی‌توانیم ورود کنیم. مراکش 2 بار گفت خارج از فیفا دی بازی کنیم. 2 سال پیش گفتیم مراکش تیم خوبی است همه خندیدند. بهترین تیم دنیا شد. مربی‌اش بهترین مربی دنیا شد. گفت بیایید فلان‌جا، آیا هزینه‌اش را داشتیم؟ با واقعیت جلو برویم. می‌توان خیلی قشنگ حرف زد ولی واقعیت این است که من هم خیلی مواقع پول در جیبم نیست، همسرم زنگ می‌زند می‌گوید فلان چیز را بخر می‌گویم امروز نمی‌شود. توقعات را با واقعیت جلو ببریم.

اگر بگوییم در فوتتسال همه با هم دوست هستیم، به خدا دروغ است

شمسایی تصریح کرد: همیشه در ورزش ما نیروی انسانی از ساختارمان جلوتر بوده به خاطر همین جاهایی موفق بودیم و جاهایی درجا زدیم. این واقعیت است. قبلا باید از اسپانیا الگو برداری می‌کردیم الان باید از مراکش یا فرانسه الگو برداری کنیم. می‌گفت فرانسه کجا بوده؟ راست می‌گوید جایی نبوده ولی ببینید چقدر سرعتش زیاد بوده، می‌گوید ونزوئلا کیست؟ مدیر تیم‌های ملی مراکش 2 سال پیش در تایلند گفت فوتبال و فوتسال ما به جمع 4 تیم برتر دنیا می‌رسند. در المپیک به 4 تیم رسیدند، فوتسال را هم همه دنیا می‌گویند شانس دارند.سرمربی تیم ملی فوتسال درخصوص اینکه گفته بود برخی نمی‌خواهند او نتیجه بگیرد، اظهار داشت: من نگفتم برخی نمی‌گذارند. روزی آقای اردهالی که اینجا نشسته گفت وفاق در فوتسال است، گفتم نه چرا دروغ بگویم؟ گفت چرا دروغ بگویی؟ من هم شاید اگر آن طرف میز بودم شاید همین حرف را می‌زدم. اگر بگوییم همه با هم دوست و پشت هم هستیم به خدا دروغ است. نوکر همه هم هستیم!وی درمورد اضافه شدن دستیار خارجی، گفت: با عزیزی خادم در مورد میگوئل آندرس صحبت کردیم متاسفانه آن اتفاق افتاد. الان سرمربی هلند شده و تیم را بعد از هزارسال به جام جهانی برد. او در تیم ملی اسپانیا دستیار و مربی بارسلون بود. عزیزی خادم عوض شد و نشد. ماجدی نشست که زمانش کم بود و نشد. تاج که آمد شد 3 رئیس و ما نزدیک مسابقات آسیایی بودیم.سرمربی تیم ملی فوتسال گفت: برای فرانسیو لوپز صحبت کردیم. هنوز به ازبکستان نرفته بود. دوست داشت به عنوان مشاور بیاید. همه این‌ها با سند است. در یک دوره با مارتین صحبت کردیم که گفت می‌خواهم یک تیم ملی را بگیرم و نشد. با برونو گارسیا صحبت کردیم.

اسم مربی خارجی را به اصولی ندادم چون خودم قرارداد نداشتم

وی افزود: زمانی بود که من از مسابقات آسیایی آمدم و برنامه دادم. کارمان با او تمام شده بود. گفتیم 6 بازی لیگ و انقدر بازی دوستانه می‌خواهیم. بحث کافا هم بود.با این مربی هم صحبت کردیم آمادگی امدن را دارد. فکر کنم تاج در تایلند بود. در مدتی که تاج برگردد، شهیدجمهور به رحمت خدا رفت و وقفه افتاد. بعد از ان اتفاقاتی در فدراسیون افتاد و مدام زمان برد.شمسایی گفت: اصولی بارها به من گفت اسم این مربی خارجی را اعلام کن، آیا فنی بود که وقتی من خودم با فدراسیون قرارداد ندارم اسم مربی خارجی را بیاورم که بروند با او صحبت کنند؟ گفتم من تکلیف خودم مشخص نیست. قراردادهای فدراسیون از 1/1 تا 12/29 است. قرارداد نداشتم اما بدون هیچ چشمداشتی به مسابقات آسیایی رفتم که قهرمانی بگیرم. به خاطر ادای دین به فوتسال نه اینکه کسی خوشش بیاید. اصلا به قراردادم نگاه نکردم. وقتی به فرودگاه رسیدم گفتم قراردادم تمام شده و می‌توانند فرد دیگری را بیاورند.وی تصریح کرد: وقتی درشورای راهبردی که همه مسئولان فدراسیون بودند صحبت کردیم، به توافق رسیدیم مربی خارجی بیاید. تاج گفت بروید قوی این کار را بکنید. ایمیل زدیم گفت شما 35 روز پیش به من اوکی دادید، من صبر کردم اما خبری نشد و به کویت رفتم! شروع کردیم با خسوس کاندلاس وارد مذاکره شویم. او مشکل کاری و بازنشستگی داشت گفت نمی‌توانم بیایم اما با اینحال ارتباط داریم. با پوپولیس صحبت کردیمگفت من تحت قرارداد هستم و صحبت می‌کنم اما باشگاهش حاضر نشد.شمسایی ادامه داد: بعد با سراتو سرمربی تیم ملی برزیل صحبت کردیم او هم دوست داشت بیاید. نمی‌دانم چه اتفاقاتی افتاد و گفتند باشگاهش اجازه نداد. با دیایو صحبت کردیم که سرمربی تیم ملی آرژانتین بود و این تیم را قهرمان جهان کرد.

سرمربی تیم ملی فوتسال ادامه داد: او هم گفت تحت قرارداد هستم اما خیلی دوست دارم بیایم. همه می‌دانستند نمی‌توانند بیایند اما می‌گفتند خیلی دوست داریم! این‌ها ارتباطاتی بود که داشتیم اما نشد. دوباره به سراغ میکو رفتیم. آخرین هفته لیگ بود و از او عذرخواهی می‌کنیم. می‌خواستیم 2 ماه قبل بیاید و لیگ را شخم بزنیم تا همسو شویم که متاسفانه این هم نشد.وی درخصوص اینکه انتظارات از تیم ملی فوتسال بالا است و آیا برنامه‌ای برای حریفان در مراحل بعد از گروهی وجود دارد، گفت: درمورد سختی یا آسانی گروه، پس از شروع جام جهانی می‌توانید نظر بدهید. نمی‌توانم بگویم خوب یا بد هستند.شمسایی ادامه داد: وقتی بچه بودیم پدر من استقلالی و برادرم پرسپولیسی بودند. یکی دنیای ورزش و یکی کیهان ورزشی را دوست داشت! شنبه به شنبه می‌خواندیم ببینیم در هفته چه اتفاقی افتاده است. الان لپ تاپ را بیاورید در مورد 2 سال گذشته ونزوئلا یا فرانسه سرچ کنید، احتیاجی نیست من درمورد خوب بودن یا بد بودنشان صحبت کنم که بخواهم با کینه ورزشی درمورد آدم‌ها صحبت کنم.

 

پ