تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3751502
شناسه : 3751502
تاریخ :
بازدید یک میلیون نفری تهرانی ها از محرم شهر در میدان آزادی اقتصاد ایران: مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران از بازدید بالغ به یک میلیون نفر از سوگواره آیینی محرم شهر در میدان آزادی از هشتم مرداد تا ۲۵ مرداد ماه خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مصطفی زیبایی نژاد در جریان دویست و پنجاه و هفتمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه دومین سوگواره محرم شهر از پنجم تا 28 مردادماه در پایتخت برگزار شد، اظهار کرد: در دهه اول و دوم هیئتهای بزرگ برنامه هایی را در سطح شهر برگزار می کنند و در ادامه در دهه سوم محرم و دهه اول صفر که به سمت اربعین می رویم فعالیت هیئتها کمتر می شود و به همین جهت برگزاری رویداد محرم شهر در این ایام برنامه ریزی شده است.

وی تصریح کرد: افتتاحیه برنامه محرم شهر امسال همزمان با روز شهادت شهید اسماعیل هنیه بود و امسال نیز همانند سال گذشته این برنامه مورد استقبال خانواده ها به ویژه نوجوانان و جوانان قرار گرفت.

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران گفت: امسال نیز طراحی کشتی سفینه النجاه صورت گرفت و در طراحی امسال این کشتی دو برابر لحاظ شد و به 750 متر رسید. همچنین در قالب محرم شهر 90 نفر از مربیان متخصص برنامه های ویژه ای را برای کودکان و نوجوانان طراحی کردند به طوری که موکبها توسط کودکان و نوجوانان اداره می شد.

زیبایی نژاد ادامه داد: در دومین شب از محرم شهر امسال شاهد حضور پرشور مردم بودیم به طوریکه بین 20 تا 30 هزار نفر به ویژه نوجوانان و جوانان از برنامه های محرم شهر استفاده کردند.

وی ادامه داد: با همراهی سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران نیز خیمه یاری راه اندازی شد که مورد استقبال شهروندان قرار گرفت و هر شب تعداد قابل توجهی از خیرین مناطق با همراهی ستاد دیه اقدام به آزادی زنان زندانی غیرعمد کردند که در طی برگزاری محرم شهر 150 نفر از زنان آزاد شدند.

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران اضافه کرد: در قالب برنامه محرم شهر امسال برنامه های ویژه ای در قالب گروه های هنری نمایشی سرود دمام زنی و مداحی پیش بینی شده بود.

زیبایی نژاد در پایان گفت: امسال یک میلیون نفر از شهروندان جوانان و نوجوانان از برنامه های طراحی شده در میدان آزادی در قالب محرم شهر در طی 18 شب بازدید کردند.

انتهای پیام/