تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راه و شهرسازی
لینک : econews.ir/5x3751494
شناسه : 3751494
تاریخ :
احقاق حقوق ۱۵۰۰ میلیاردی شهرداری پس از ۴ دهه اقتصاد ایران: شهرداری منطقه ۱۶ تهران از احقاق حقوق ۱۵۰۰ میلیاردی شهرداری پس از ۴ دهه خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد امین سالاری پور، شهردار منطقه ۱۶ تهران گفت: یکی از معضلات و مشکلات منطقه ۱۶ تعیین تکلیف مالکیت چندین پلاک در یک مجتمع تجاری بود که خوشبختانه با درایت واحد حقوقی و مشارکت مرکز حقوقی شهرداری تهران مالکیت شهرداری در این واحدها تثبیت شد.

وی ادامه داد: این مجتمع تجاری در محله باغ آذری (صابونیان) در مساحتی حدود ۳۷۰۰ متر مربع با تعداد پلاک ثبتی ۴۰ پلاک که تعدادی متعلق به شهرداری بوده و نیز بالغ بر ۱۲ پلاک ثبتی در آن با دارا بودن سند مالکیت بنام بانک رفاه کارگران بوده که از باب مالکیت مورد مناقشه و معارضه و دعوی فی مابین شهرداری و بانک بوده است.

سالاری پور خاطر نشان کرد: این پلاک‌ها در دهه ۵۰ و به جهت اجرای پروژه‌های شهرسازی و تأمین سرانه‌های خدماتی با عاملیت بانک خریداری شده و حسب توافقات آن زمان در اختیار شهرداری پایتخت قرار می‌گیرد.

شهردار منطقه ۱۶ در ادامه به نقش بازار شیشه و بلور در محله باغ آذری اشاره کرد و افزود: در سنوات اخیر شهرداری منطقه ۱۶ در راستای درآمدزایی و ارائه خدمات بهتر به ساکنین محله و افزایش ارزش املاک باغ آذری و تجمیع بازارهای خرد بلور اقدام به مشارکت و احداث مجتمع تجاری و اداری می‌نماید؛ اما در حین بهره برداری موضوع مالکیت املاک مذکور از طرف بانک مورد تعرض حقوقی و قضائی واقع می‌شود.

سالاری پور در ادامه به احقاق حقوق شهرداری به عنوان یکی از وظایف اصلی مدیریت شهری اشاره کرد و افزود: در راستای جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های شهر و شهرداری و سلب مالکیت، مجتمع اداره حقوقی منطقه با همفکری مرکز حقوقی شهرداری تهران در اقدامی پیش‌دستانه طرح دعوی در محاکم قضائی و جمع آوری اسناد و مدارک و استناد به مکاتبات دهه ۵۰ دولت وقت و نیز تاریخچه گودهای جنوب تهران می‌کند.

وی در پایان اظهار کرد: با استفاده و ارجاع موضوع به هیأت کارشناسی رسمی خبره در امور ثبتی، اراضی و ملکی و اثبات وقوع پلاک‌ها در پروژه‌های دهه ۵۰ و عاملیت بانک موصوف در اجرای پروژه نهایتاً با اقناع قضات دادگاه بدوی و تجدیدنظر دادنامه، رأی قطعی در نفع و له شهرداری صادر و پس حدود ۴ دهه شهرداری تهران موفق به تثبیت مالکیت و حقوق خود در این پروژه که ارزش فراتر از ۱,۵۰۰ میلیارد تومان دارد می‌شود.