تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3751487
شناسه : 3751487
تاریخ :
گوگل مپس بدون اینترنت روی ساعت هوشمند کار می‌کند اقتصاد ایران: قرار است قابلیت جدید آفلاین مپس برای تمام ساعت های هوشمند گوگل ارائه شود که امکان ناوربری با استفاده از نقشه گوگل بدون اینترنت را فراهم می کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فون آرنا، گوگل چند روز قبل ساعت هوشمند جدید خود به نام پیکسل واچ ۳ را همراه چند ویژگی جدید معرفی کرد. قابلیت ناوبری با استفاده از نقشه گوگل در وضعیت آفلاین یکی از ویژگی های جدید و جذاب پیکسل واچ ۳ است.

با این وجود به نظر می رسد ویژگی مذکور فقط مخصوص پیکسل واچ ۳ نیست. طبق گزارش وب سایت «۹ تا ۵ گوگل» تمام دستگاه های مجهز به سیستم عامل Wear OS قابلیت پشتیبانی از گوگل مپس آنلاین را دریافت می کنند.

به نظر می رسد ویژگی جدید فقط در نسخه بتا گوگل مپس وجود دارد که به طور واضح نشان می دهد تمام ساعت های هوشمند با سیستم عامل Wear OS به تدریج قابلیت را دریافت می کنند.

به طور کلی نقشه آنلاین روی موبایل به طور خودکار روی ساعت نیز دانلود می شود. پس از دانلود نقشه‌های آفلاین در ساعت، صفحه جدید «نقشه‌های آفلاین» در بالای تنظیمات قابل مشاهده خواهد بود.

همچنین در گزارش مذکور اعلام شده علاوه بر همگام سازی نقشه های آفلاین موجود روی موبایل، اپ ساعت به طور خودکار نقشه منطقه را برای کاربر دانلود می کند.

باید در نظر داشت این قابلیت هم اکنون برای همه کاربران مهیا نیست مگر آنکه کاربر در برنامه بتا گوگل مپس ثبت نام کرده باشد. در غیر اینصورت کاربران هنوز نمی توانند از نقشه های آفلاین استفاده کنند.