تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3751486
شناسه : 3751486
تاریخ :
نصب ۱۰۰ تابلوی سه زبانه آموزش شهروندی در کربلای معلی اقتصاد ایران: اصفهان-معاون اجتماعی سازمان فرهنگی شهرداری اصفهان گفت: شهرداری اصفهان نسبت به نصب ۱۰۰ تابلوی سه زبانه با محوریت فرهنگ سازی در حوزه پسماند و رعایت بهداشت فردی شهر کربلا اقدام کرده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

روح‌الله فرشاد فرد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه معاونت اجتماعی و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان با هدف ترویج فرهنگ شهروندی در ایام سفر زیارتی اربعین در محل پنج پایانه مسافر بری کاوه، جی، صمدیه، زاینده‌رود و صفه مجموعه گالری‌هایی را برپا کرده است، اظهار کرد: این گالری‌ها با موضوع آداب سفر اربعین و جملات کوتاه معنوی در قالب ۵۰ تابلو در ابعاد مختلف با همکاری سازمان پایانه‌های شهرداری اصفهان نصب شده است.

وی افزود: در سفر معنوی اربعین مسئله رعایت بهداشت فردی و کاهش زباله و پسماند و همچنین رعایت نکات بهداشتی در فضاهای عمومی همیشه مورد تاکید است و اداره توسعه شهروندی امسال از طریق نصب تابلوها برای همه زائران فرهنگ سازی در این زمینه را انجام داده است.

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به تهیه و انتشار کتابچه سلامت توسط اداره توسعه فرهنگ سلامت که با همکاری اداره شهروندی انجام گرفته، بیان کرد: این کتابچه در تیراژ ۲۰۰۰ نسخه بین زائران اربعین در پایانه‌ها توزیع می‌شود.

وی گفت: موضوعات کتاب شامل برنامه ریزی برای پیاده روی، تغذیه در طول سفر، مصرف آب و نوشیدنی‌ها، تدابیر قبل و حین سفر، گرمازدگی، التهاب پوستی و عرق سوزی، پیشگیری و درمان تاول کف پا، دیابت، بیماری‌های حاد تنفسی، سلامت روانی و معنوی در سفر اربعین، اربعین بدون پسماند، تدابیر بازگشت از سفر و … است.

فرشاد فرد افزود: از روز ۲۹ مرداد ماه فضاسازی شهری نیز با محوریت مسیرهای پیاده روی جاماندگان از طریق نصب ۱۵۰ طرح بر روی سازه‌های بتنی در سطح شهر اصفهان با تم مناسبتی پیاده روی اربعین توسط اداره توسعه فرهنگ شهروندی انجام می‌شود.

وی در خصوص برنامه‌های فرهنگی و خدماتی شهرداری از اصفهان تا کربلا نیز ابراز کرد: براساس امضای توافقنامه بین شهرداری اصفهان و شهرداری کربلا به منظور همکاری در حوزه فرهنگی، خدماتی و رفاهی ویژه زائران، ستاد اربعین شهرداری اصفهان فعالیت‌های فرهنگی و خدماتی و رفاهی خود را در این ایام ویژه زائران ارائه می‌کند.

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان تصریح کرد: این خدمات شامل برپایی غرفه‌های فرهنگی در مرز چزابه در مسیر زائران، نصب بنرها و تابلوهای فرهنگ شهروندی، تصاویر شهدای اصفهان، ارسال تجهیزات تخصصی خدمات شهری جهت نظافت و ابرسانی، اعزام نیروی انسانی و …از جمله برنامه‌های ستاد اربعین شهرداری اصفهان در این ایام از اصفهان تا کربلا می‌باشد که سال گذشته نیز این برنامه‌ها اجرا شد.

وی ادامه داد: همچنین اداره توسعه فرهنگ شهروندی در ایام اربعین حسینی نسبت به تهیه و نصب ۱۰۰ تابلوی سه زبانه (فارسی، عربی، انگلیسی) با محوریت فرهنگ سازی در حوزه پسماند و رعایت بهداشت فردی و نظافت فضاهای شهری به مدت ۱۰ روز در شهر کربلا اقدام کرده است.