تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3751476
شناسه : 3751476
تاریخ :
ازبکستان میزبان دیپلمات‌های طالبان در تاشکند می‌شود اقتصاد ایران: نخست وزیر ازبکستان در دیدار با مقامات طالبان اطمینان داد در راستای اجرایی شدن پروژه افغان- ترانس به زودی سفیر هیئت حاکمه افغانستان در تاشکند را به صورت رسمی خواهد پذیرفت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبدالله عارف اوف»، نخست وزیر ازبکستان در دیدار با «عبدالکبیر» معاون سیاسی نخست‌وزیر حکومت طالبان از آمادگی کشورش در راستای اجرایی شدن پروژه افغان- ترانس اطمینان داد و اذعان داشت به زودی سفیر امارت اسلامی به صورت رسمی در تاشکند پذیرفته می‌شود.

نخست وزیر ازبکستان در این دیدار تاکید کرد ازبکستان نخستین کشوری بود که روابط رسمی را با امارت اسلامی آغاز کرد ، در حال حاضر نیز روابط آن بر اساس همکاری دو جانبه و حس نیت استوار است.

عارف اوف بر گسترش روابط و تعامل میان افغانستان و ازبکستان تاکید کرد و افزود: کشورش در نشست‌های مهم بین‌المللی از مواضع افغانستان حمایت می‌کند و مسائلی را مطرح می‌‌نماید که تاثیری مستقیم برای افغان‌ها داشته باشد.

وی همچنین افزود: ازبکستان در بخش‌های تجاری - اقتصادی بر گسترش همکاری با افغانستان متعهد است و به همکاری‌هایش با کابل در بخش‌های معادن، برق، کشاورزی، مرمت و حفاظت آثار و اماکن تاریخی و گسترش همکاری‌های فرهنگی ادامه می‌دهد.

مولوی عبدالکبیر نیز در این دیدار اظهار داشت امیدوار است دیگر کشورها و سازمان‌های بین المللی نیز امارت اسلامی را به عنوان حاکمیت مشروع افغانستان بپذیرند؛ زیرا در نشست‌های بین‌المللی تنها امارت اسلامی می‌تواند از افغانستان نمایندگی نماید.

معاون سیاسی نخست وزیر طالبان گفت: امارت اسلامی می‌خواهد با استفاده از موقعیت جغرافیایی افغانستان این کشور را به عنوان نقطه اتصال منطقه‌ای مطرح کند و آسیای مرکزی با آسیای جنوبی وصل شود  زیرا اتصال منطقه بدون ترانزیت و همکاری های افغانستان و ازبکستان امکانپذیر نیست.

انتهای پیام/