تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3751458
شناسه : 3751458
تاریخ :
۳۲ واحد تولیدی صنایع کشاورزی فارس راه اندازی شد اقتصاد ایران: شیراز- مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: ۳۲ واحد تولیدی صنایع کشاورزی فارس با سرمایه‌گذاری بیش از ۴ هزار و ۵۷ میلیارد ریال راه اندازی شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود باصری با بیان اینکه پروانه بهره‌برداری ۳۲ واحد تولیدی صنایع کشاورزی فارس با سرمایه‌گذاری بیش از ۴ هزار و ۵۷ میلیارد ریال صادر شده است، گفت: با راه‌اندازی این واحدها بیش از ۲۲۹ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار شده‌اند.

وی با اشاره به این موضوع که با راه‌اندازی واحدهای مذکور باعث کاهش ضایعات بخش کشاورزی به بیش از ۹ هزار تن می‌شود، ادامه داد: سردخانه‌های زیر صفر و بالای صفر، بسته‌بندی زعفران، حبوبات و خشکبار، تولید عرقیات، برنج‌کوبی و تولید انواع قهوه، شوریجات و ترشیجات، واحد تولید کنسرو خیار شور، تولید نبات، واحدهای تولیدی انواع فرآورده‌های حاصل از دانه قهوه، چای، لواشک و آلوچه، واحد بسته‌بندی میوه تازه و بسته‌بندی عسل از جمله این واحدها هستند.

باصری، ظرفیت تولید واحدهای مذکور را ۴۳ هزار تن اعلام کرد و افزود: ظرفیت جذب ماده خام این صنایع تبدیلی بیش از ۵۳ هزار تن است و در شهرستان‌های استهبان، کازرون، شیراز، پاسارگاد، فیروزآباد، نی ریز، ممسنی، داراب، رستم، مرودشت، آباده، لامرد و جهرم واقع شده‌اند.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی را مؤثرترین راهکار برای کاهش حجم ضایعات کشاورزی، ایجاد ارزش افزوده و رونق کسب و کارهای پربازده عنوان کرد و گفت: توسعه این صنعت و حمایت از تولیدکنندگان می‌تواند نقش حیاتی در افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی داشته باشد.

وی گفت: ایجاد این گونه صنایع برای کشاورزان منفعت‌های بسیاری خواهد داشت و گسترش آن باعث تثبیت سطح درآمد و افزایش سود برای آنها می‌شود.