تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3751453
شناسه : 3751453
تاریخ :
افزایش قیمت شکر تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟ اقتصاد ایران: گزارش مقایسه‌ای خردادماه روی چند قلم کالای اساسی نشان از افزایش نرخ شکر دارد؛ این محصول از هفته سوم فروردین تا سوم اردیبهشت ۸.۸ درصد افزایش قیمت پیدا کرده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، قیمت شکر در سال ۱۴۰۳ نوسان زیاد داشت. ۲۷ اسفند سال گذشته هر کیلو شکر دولتی و آزاد بین ۳۴ تا ۳۵ هزار تومان متغیر بود. این عدد برای هفته سوم هم ثابت بود.

در ادامه هفته سوم اردیبهشت این نوسان بین هر کیلو گرم شکر بین ۳۴ تا ۴۲ هزار تومان بود. بین ۱۷ اردیبهشت تا ۲۴ همین ماه این نوسان بین شکر دولتی و آزاد به ۳۷.۴۰۰ تا ۴۲ هزار تومان رسید. ۳۰ اردیبهشت نرخ شکر آزاد ۴۵ هزار تومان قیمت گذاری و به فروش می‌رسید.

در گزارش مقایسه‌ای خرداد ماه مهر روی چند قلم کالای اساسی از جمله شکر نشان داد، نرخ این محصول از هفته سوم فروردین تا سوم اردیبهشت یعنی در مدت یک ماه ۸.۸ درصد افزایش یافته است.

بازار شکر دوباره در پایان خرداد دچار تغییر قیمت شد و نرخ شکر در بازار آزاد به ۵۵ هزار تومان رسید اما نرخ شکر دولتی حدود ۳۸ باقی ماند اما عرضه آن قطره چکانی انجام می‌شد.

در ادامه مرداد ماه شاهد تغییر قیمت مجدد این کالای اساسی بودیم و قیمت آن بین ۴۹ تا ۵۰ هزار تومان در بازار آزاد متغیر بود. شکر دولتی موجودی کمی داشت و حتی برخی فروشگاه‌ها فاقد این محصول بودند.

در نهایت پایان هفته گذشته هر بسته یک کیلو گرمی شکر دولتی به ۴۴ هزار و ۵۰۰ تومان رسید.

افزایش قیمت شکر تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟