تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3751410
شناسه : 3751410
تاریخ :
تبدیل «دیرالبلح» به بزرگترین مرکز آوارگان جهان اقتصاد ایران: شهرداری دیرالبلح در مرکز نوار غزه اعلام کرد که این منطقه در مقایسه با مساحت، بیشترین تعداد آوارگان جهان را در خود جا داده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، شهرداری دیرالبلح در مرکز نوار غزه اعلام کرد که تعداد آوارگان این شهر نزدیک به یک میلیون نفر است و این منطقه در مقایسه با مساحت خود بیشترین آوارگان جهان را در خود جای داده است.

شهرداری دیرالبلح در ادامه با تشریح اوضاع فاجعه‌بار این شهر افزود: رژیم اشغالگر مساحت قابل سکونت در جنوب نوار غزه را به ۲۰ کیلومتر کاهش داده و این مسأله باعث تجمع شمار زیادی از مردم در یک نوار باریک شده که ممکن است منجر به شیوع بیماری های همه‌گیر شود.

این نهاد محلی در نوار غزه هشدار داد: به علت از کارافتادگی تعدادی از چاه‌ها و مخازن آب در مناطقی که رژیم اشغالگر دستور تخلیه آن را صادر کرده است، نمی توانیم به مردم خدمات ارائه کنیم. انباشته شدن زباله ها در مراکز پناهجویان هم باعث شیوع امراض همه‌گیر و بیماری‌ها شده است.

شهرداری دیرالبلح از رژیم اشغالگر و نهادهای بین المللی خواست به نیروهایش اجازه داده شود به امکانات شهرداری دسترسی داشته باشند تا خدمات مورد نیاز را به مردم ارائه کنند.