تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3751401
شناسه : 3751401
تاریخ :
۳ هزار متقاضی فرزندخواندگی در اصفهان در صف هستند اقتصاد ایران: اصفهان-مدیرکل بهزیستی استان اصفهان بابیان اینکه طی یک دهه اخیر یک‌هزار و۸۰۰ نوزاد به افراد درصف دریافت فرزندخواندگی تحویل شده است،گفت:درحال حاضر۳هزار نفر در استان متقاضی فرزندخواندگی هستند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر چاووشی صبح یکشنبه در دیدار با امام جمعه اصفهان با اشاره به تحت پوشش بهزیستی قراردادن ۹۳ هزار معلول در استان اصفهان اظهار کرد: آموزش و توانمندسازی، بهداشت، تحصیل، تأمین کمک‌توانبخشی، اشتغال، مسکن، ازدواج و پرداخت مستمری برای این افراد همواره در دستور کار است.

وی با اشاره به فعالیت ۶۶ مرکز شبانه روزی در استان اصفهان ویژه چهار هزار و ۵۰۰ نفر از معلولانی که در منزل امکان نگهداری آنها وجود ندارد، گفت: هزینه ماهیانه نگهداری هر یک از مددجویان در این مراکز حدود ۱۵ میلیون تومان است.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان به فعالیت ۱۲۲ مرکز روزانه در سطح استان اصفهان نیز اشاره کرد و افزود: خدمات مرتبط با توانمندسازی، آموزش و مراقبت‌های درمانی برای چهار هزار و ۶۰۰ مددجو در این مراکز ارائه می‌شود.

وی همچنین با اشاره به فعالیت ۳۹ مرکز نگهداری کودک و نوجوان در سطح استان اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر ۵۰۰ نفر در این مراکز زندگی می‌کنند.

چاووشی با بیان اینکه طی یک دهه اخیر یک هزار و ۸۰۰ نوزاد به افراد در صف دریافت فرزندخواندگی تحویل شده است، ابراز کرد: در حال حاضر ۳ هزار نفر نیز در استان متقاضی فرزندخواندگی هستند.

وی هم چنین از فعالیت مرکز اورژانس اجتماعی در استان نیز خبر داد و افزود: تیم‌های مرکز اورژانس اجتماعی در موارد مربوط با فوریت‌های آسیب‌های اجتماعی از جمله کودک آزاری، همسرآزاری، سالمند آزاری، اقدام به خودکشی، دختران فراری یا بی خانمان و دیگر آسیب‌های اجتماعی دارای فوریت، اقدام می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان همچنین به فعالیت حدود ۳۰۰ مرکز مشاوره و کیلینک خانواده در استان اصفهان افزود: نظارت مستمر بر این مراکز از سوی بازرسان بهزیستی در حال انجام است.

وی در ادامه با بیان اینکه بخش‌هایی از قانون حمایت از حقوق معلولان که بر اساس مطالبات این قشر مصوب شد هنوز اجرایی نشده است، گفت: مسئله‌ای که بیشتر مورد مطالبه این قشر است پرداخت حداقل حقوق قانون کار به افراد معلول با شرایط ویژه و از کار افتاده است.