تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3751399
شناسه : 3751399
تاریخ :
سمنان سومین استان خشک کشور است اقتصاد ایران: سمنان- مدیرعامل آب منطقه‌ای سمنان با بیان اینکه سمنان سومین استان خشک کشور است، گفت: منابع آبی با مشکلات جدی روبرو است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حمید احسانی پیش از ظهر یکشنبه در نشست خبری با حضور رسانه‌ها به میزبانی آب منطقه‌ای سمنان، وضعیت منابع آبی این استان را نامساعد توصیف کرد و بیان داشت: سمنان سومین استان خشک کشورمان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال آبی جاری که در انتهای آن قرار داریم، (ابتدای مهرماه تا ابتدای مهرماه هر سال سال آبی نامیده می‌شود) شاهد کاهش بارش‌ها بوده‌ایم، تاکید کرد: بیان کرد: مشکل ما این است که تغییر اقلیم سبب شده تا شاهد عدم بارش برف باشیم.

مدیرعامل آب منطقه‌ای سمنان با بیان اینکه برف منابع آبی استان را تأمین می‌کند و نه باران‌های سطحی؛ بیان کرد: ممکن است برخی باران‌های بهاری را مشاهده و تلقی داشته باشند که امسال سال خوبی برای منابع آبی است در صورتی که اینچنین نیست.

احسانی با بیان اینکه آمارهای ما نشان می‌دهد که نسبت به سال قبل یک درصد کاهش بارندگی را در استان شاهد بودیم، بیان کرد: در قیاس با دراز مدت استان سمنان با افت ۱۲ درصدی بارش‌ها روبرو است.

وی با بیان اینکه امروز عدم باش در ارتفاعات فیروزکوه استان تهران سبب شده تا حتی حبله رود در گرمسار و آرادان هم کم آب باشند، گفت: در دیگر منابع آبی استان نیز شاهد کاهش هستیم.

مدیرعامل آب منطقه‌ای سمنان با بیان اینکه منابع آبی استان در وضعیت خوبی به سر نمی‌برد، گفت: کاهش بارش‌ها به کاهش منابع آبی در استان سمنان منجر شده است.

احسانی با بیان اینکه ۷۵ درصد از آب مورد نیاز استان سمنان از طریق منابع زیر زمینی تأمین می‌شود، گفت: ۲۵ درصد دیگر از منابع آبی توسط منابع سطحی است که در هر دو شاهد کاهش بوده‌ایم.