تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3751358
شناسه : 3751358
تاریخ :
آمادگی کامل پخش فرآورده‌های نفتی برای تأمین سوخت زائران اربعین اقتصاد ایران: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از همه توان و امکانات خود به‌منظور ارائه خدمات جانبی و سوخت‌رسانی مطلوب و به‌موقع به زائران بهره‌ می‌گیرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران امسال نیز مانند سال‌های گذشته از ماه‌ها پیش به‌منظور ذخیره‌سازی برای سوخت‌رسانی به زائران اربعین اقدام کرده و در ایام آغاز سفرها نیز با استقرار جایگاه‌های سیار و اعزام خودروهای سوخت‌رسان به مناطق هفت‌گانه مرزی کشور، افزایش تعداد کارت‌های اضطراری جایگاه‌های سوخت، ارسال کپسول‌های گاز مایع برای پخت‌وپز و آماده‌باش دیگر استان‌های غربی، دسترسی به سوخت را برای مسافران تسهیل می‌کند. این اقدام‌ها نقش مهمی در کاهش بار ترافیکی جایگاه‌های مناطق مرزی و تسهیل سوخت‌رسانی خواهد داشت.

این شرکت همچنین در روزهای پایانی، در صورت نیاز، محموله‌های ویژه نفت‌گاز و بنزین را به‌منظور تأمین سوخت اتوبوس‌های مسافربری، خودروهای امدادی و سواری‌های شخصی به مناطق مرزی و حتی در مواردی به خارج از مرزها ارسال می‌کند. در مطلب پیش رو به تازه‌ترین گزارش‌ها درباره اقدام‌ها و آمادگی مناطق مختلف این شرکت برای سوخت‌رسانی مطلوب و افزایش رفاه حال مسافران پرداخته‌ایم.

استقرار ۲۰ جایگاه سیار عرضه سوخت در پایانه‌های مرزی / توزیع روزانه ۱۲۶ میلیون لیتر بنزین در مرداد ۱۴۰۳

جعفر سالاری‌نسب، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، درباره اقدام‌های این شرکت برای رفاه حال زائران اربعین حسینی گفت: تاکنون ۱۷ دستگاه سوخت‌رسان سیار عرضه بنزین و ۲۰ جایگاه سیار عرضه سوخت در پایانه‌های مرزی مستقر شده است.

وی افزود: با توجه به پیش‌بینی افزایش ۱۵ درصدی سفرهای اربعین حسینی، پیش‌بینی می‌شود حدود ۹ درصد افزایش مصرف بنزین داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اشاره به انتقال فرآورده‌های بنزین و نفت‌گاز به مرزها گفت: به‌منظور رفاه حال زائران اربعین حسینی و تسهیل در سوخت‌رسانی، ۱۷ دستگاه سوخت‌رسان سیار عرضه بنزین در مرزهای استان‌های کرمانشاه، ایلام، خوزستان و کردستان و ۲۰ جایگاه سیار عرضه سوخت در پایانه‌های مرزی مهران، چذابه و شلمچه مستقر شده است و درمجموع ۴ هزار و ۴۰۰ جایگاه عرضه سوخت و ۲ هزار و ۳۰۰ جایگاه سی‌ان‌جی در طول ایام اربعین آماده سوخت‌رسانی به زائران هستند.

ذخیره‌سازی مناسب فرآورده و همیاری با دیگر مناطق برای سوخت‌رسانی مناسب اربعین

سالار خشایی، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کهگیلویه و بویراحمد، درباره آمادگی این منطقه برای سوخت‌رسانی به زائران اربعین گفت: تمهیدات لازم به‌منظور استقبال از زائران حسینی ورودی مرز شلمچه به استان کهگیلویه و بویراحمد پیش‌بینی شده است و این شرکت همانند دیگر دستگاه‌ها و سازمان‌های اجرایی استان، در حوزه مسئولیتی خود به‌منظور استقبال از زائران اربعین حسینی ورودی مرز شلمچه استان کهگیلویه و بویراحمد پیش‌بینی‌های لازم را کرده و ذخیره‌سازی مناسبی انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه خدمت به زائران اربعین حسینی سبب سرافرازی و عزت است و آن را تکلیف و وظیفه خود می‌دانیم، افزود: به‌منظور اطمینان‌بخشی در این زمینه و با هماهنگی ستاد تهران، منطقه کهگیلویه و بویراحمد یک دستگاه جایگاه سیار سوخت برای انجام وظیفه و کمک به سوخت‌رسانی در شهرستان آبادان مستقر کرد.

آمادگی منطقه کردستان برای ارائه خدمات جانبی و سوخت‌رسانی مطلوب به زائران اربعین حسینی

جهانبخش نوکانی، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان، در نشست با انجمن صنفی جایگاه‌داران منطقه بیان کرد: با توجه به اینکه مرز باشماق برای سومین سال متوالی میزبان زائران اربعین حسینی است، به‌منظور هماهنگی با دستگاه‌های متولی برای ارائه خدمات جانبی و سوخت‌رسانی مطلوب به زائران در این مرز، تدابیر لازم پیش‌بینی شده است.

وی افزود: با توجه به قرارگرفتن منطقه کردستان در مسیر استان‌های کرمانشاه و ایلام، این منطقه به‌عنوان منطقه معین، آمادگی کافی و لازم را برای ارائه خدمت به زائران اربعین حسینی در مجاری عرضه‌ای را که در مسیرهای سقز، دیواندره، بیجار، زنجان، سنندج، کامیاران و کرمانشاه قرار گرفته‌اند، دارد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان بیان کرد: در این مدت، بازرسان شرکت با انجام بازدیدهای منظم و غیرمترقبه برای درمداربودن این جایگاه‌ها اقدام و کارت‌های اضطراری را نیز به‌منظور سوخت‌گیری مطمئن و بدون مشکل اتوبوس‌های زائران در اختیار جایگاه‌داران قرار می‌دهند.

آمادگی جایگاه‌های عرضه سوخت منطقه کرمان برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی

هوشنگ غلامی، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمان نیز در نشست با فرمانداران شهرستان‌های جنوبی استان گفت: تدابیر لازم به‌منظور تردد زوار اربعین حسینی با هماهنگی دستگاه‌های متولی برای ارائه خدمات جانبی و سوخت‌رسانی مطلوب و بموقع به زائران اندیشیده شده است.

وی افزود: به‌منظور رفاه حال زوار اربعین و تسهیل در سوخت‌رسانی به اتوبوس‌ها و کاروان‌های حامل زائران، مجاری عرضه سوخت مشخصی در نظر گرفته می‌شود.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمان بیان کرد: زوار اربعین حسینی از مرزهای پاکستان و افغانستان به استان کرمان وارد و خارج می‌شوند و این منطقه براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، سوخت این سفرها را تأمین می‌کند.

غلامی با اشاره به اینکه استان کرمان نزدیک استان‌های مرزی جنوب شرق کشور است، بیان کرد: به‌منظور صیانت از سرمایه‌های ملی و جلوگیری از عرضه خارج از شبکه سوخت، طرح کدینگ کارت‌های هوشمند سوخت خودروهای بنزین‌سوز در جایگاه‌های عرضه استان از مرداد ۱۴۰۲ اجرایی شده است.

بسیج امکانات و تمهید سوخت‌رسانی پایدار در خدمت زوار اربعین حسینی

امین روستایی، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان، گفت: از ابتدای ماه محرم همه ارکان سوخت‌رسانی منطقه همدان، آماده خدمت به کاروان‌های شخصی و عمومی شرکت‌کننده در راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی هستند.

وی با اشاره به اینکه کنترل‌های کمّی و کیفی فرآورده‌های نفتی با قدرت و قوتی بیش از گذشته انجام می‌شود، ادامه داد: آزمایش‌های سنجش کیفیت فرآورده‌های نفتی با هدف حفظ پارامترهای شیمیایی به لحاظ اهمیت زیادی که دارد، به‌صورت روزانه رصد و پایش می‌شود.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان بیان کرد: گروه کنترل کمی فرآورده نیز با همکاری اداره استاندارد، تمامی نازل‌های سوخت‌رسانی را کالیبره و پلمپ می‌کنند و از صحت عملکرد تجهیزات اطمینان می‌یابند.

روستایی از تخصیص چهار باب مجتمع خدماتی رفاهی در مسیرهای رفت و برگشت زائران عزیز برای عرضه نفت‌گاز یارانه‌ای با کارت‌های ویژه خبر داد و گفت: اتوبوس‌های اعزامی از سراسر کشور با ارائه معرفی‌نامه از مراجع قانونی، سوخت مورد نیاز خود را بدون هیچ مشکلی همانند سال‌های گذشته دریافت می‌کنند و همه رؤسای نواحی و مسئولان ذی‌ربط آماده پاسخگویی کامل در این خصوص هستند.

افزایش تعداد کارت‌های اضطراری جایگاه‌ها در مسیر تردد زائران در منطقه ایلام

شجاعت احدی، معاون شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ایلام، در نشست هم‌اندیشی با مالکان و متصدیان جایگاه‌ها به‌منظور احراز آمادگی لازم سوخت‌رسانی به زائران در اربعین بر حضور مستمر متصدیان به‌منظور کنترل فعالیت جایگاه، ضرورت فعالیت شبانه‌روزی، آماده‌به‌کاربودن تجهیزات ایمنی، اطمینان از سالم‌بودن تلمبه‌ها، درمداربودن دیزل ژنراتورها و خرید بموقع سوخت و حفظ موجودی مخازن به‌منظور خدمت‌رسانی مطلوب تأکید کرد.

وی با اشاره به رعایت حقوق شهروندی و تکریم ارباب‌رجوع در جایگاه‌های عرضه سوخت، تصریح کرد: در ایام اربعین تعداد کارت‌های اضطراری جایگاه‌های در مسیر تردد زوار افزایش داده می‌شود و با توجه به ذخیره‌سازی و برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، مشکلی در تأمین و توزیع سوخت نخواهیم داشت.

نصب و استقرار نخستین جایگاه سیار عرضه نفت‌گاز یورو ۴ در پارکینگ اربعین شهر مهران

پرویز ایدون، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ایلام، گفت: با توجه به در پیش بودن حماسه عظیم اربعین حسینی و به‌منظور رفاه حال زائران و تسهیل در سوخت‌رسانی، نخستین جایگاه سیار نفت‌گاز یورو ۴ ویژه سوخت‌گیری اتوبوس‌های درون‌شهری، در پارکینگ اربعین شهر مهران نصب شد.

وی با اشاره به اینکه فعالیت جایگاه سیار عرضه نفت‌گاز یورو ۴ تا پایان ماه صفر و برگشت کامل زوار از کشور عراق ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: این جایگاه دارای چهار نازل با هدف کاهش ترافیک در محدوده داخل شهر مهران و رعایت مباحث پدافند غیرعامل برای اتوبوس‌های درون‌شهری به‌منظور انتقال زوار است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ایلام افزود: برنامه‌ریزی لازم به‌منظور افزایش تعداد جایگاه‌های سیار و استقرار خودروهای سیار سوخت‌‎رسان در منطقه برای ‏‏سوخت‌رسانی به ناوگان حمل‌ونقل درون‌شهری و برون‌شهری در روزهای اربعین در دست اقدام است.

ایدون تصریح کرد: تمام زیرساخت‌های سوخت‌رسانی به زوار اربعین حسینی در مرز مهران مهیاست و هیچ‌گونه مشکلی در عرضه سوخت‌رسانی در استان وجود ندارد و زائران می‌توانند با خیال راحت و بدون هیچ‌گونه مشکلی سوخت‌گیری کنند.

وی با اشاره به مصرف بنزین در استان تصریح کرد: در طول شبانه‌روز ۸۱۰ هزار لیتر سوخت در استان توزیع می‌شود و در ایام اربعین مقدار مصرف در طول شبانه‌روز به بیش از یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر می‌رسد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ایلام بیان کرد: در ایام اربعین در همه جایگاه‌های عرضه سوخت که در مسیر زوار قرار دارند، کارت سوخت آزاد وجود دارد و برای اینکه شاهد ایجاد صف‌های طولانی در جایگاه‌های عرضه سوخت نباشیم رانندگان وسایل نقلیه باید کارت سوخت خود را همراه داشته باشند و از کارت سوخت شخصی خود برای سوخت‌گیری استفاده کنند.

ایدون افزود: به‌منظور تداوم فعالیت سوخت‌رسانی به زوار، دو دستگاه جایگاه سیار سوخت ویژه عرضه بنزین و نفت‌گاز یورو ۴ در پارکینگ اربعین مرز بین‌المللی مهران نصب شد.

وی همچنین از آغاز فعالیت ششمین جایگاه سیار عرضه نفت‌گاز یورو ۴ در کنار پایانه شهید رئیسی شهر مهران خبر داد و افزود: با توجه به استقرار بیش از ۶۰۰ دستگاه اتوبوس برای جابه‌جایی زائران از پارکینگ‌های شهر مهران به پایانه اتوبوسرانی، ششمین جایگاه سیار عرضه نفت‌گاز یورو ۴ با تلاش شبانه‌روزی گروه‌های عملیاتی، ایمنی، فنی و مهندسی اعزامی از منطقه در محل پایانه شهید رئیسی (برکت سابق) با چهار نازل آغاز به فعالیت کرد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۲۷ هزار دستگاه خودرو در شهر مهران پارک شده است، گفت: به‌منظور پیشگیری از ترافیک و ازدحام ناشی از خودروها در جایگاه‌های ثابت، یک دستگاه جایگاه سیار عرضه بنزین و یک دستگاه جایگاه سیار عرضه نفت‌گاز یورو ۴ در پارکینگ اربعین نصب و راه‌اندازی شده که هرکدام دو تلمبه و چهار نازل دارند.

آمادگی ۱۰۷ جایگاه عرضه فرآورده‌های نفتی به‌صورت شبانه‌روزی در منطقه میاندوآب

ابراهیم پوریزدانی، سرپرست شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه میاندوآب، با اشاره به موقعیت خاص این منطقه مانند قرارداشتن در محور مواصلاتی شمال غرب کشور، داشتن مرز مشترک با کشور عراق، همچنین عبور سالانه زائران اربعین حسینی از مسیر محورهای مواصلاتی، گفت: به‌منظور تأمین سوخت پایدار برای زائران اربعین حسینی، این منطقه هماهنگی‌های لازم را با رؤسای نواحی تابعه یازده شهر جنوب استان آذربایجان غربی و متصدیان مجاری عرضه سوخت انجام داده است.

وی با اشاره به بسیج همه امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، همچنین ذخیره‌سازی مطلوب فرآورده‌های نفتی برای تأمین سوخت اتوبوس‌ها در این مسیر، گفت: هم‌اکنون ۱۰۷ جایگاه عرضه فرآورده‌های نفتی و سه نمازخانه بین‌راهی شرکتی تحت پوشش این منطقه در جنوب استان آذربایجان غربی به‌صورت شبانه‌روزی آماده خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی هستند.

آغاز سوخت‌رسانی به زائران پاکستانی اربعین حسینی در منطقه زاهدان

قربانعلی مردانی، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان، از آمادگی کامل منطقه برای استقبال از زائران پاکستانی اربعین حسینی خبر داد و افزود: تدابیر و برنامه‌ریزی لازم به‌منظور تأمین سوخت موردنیاز زائران پاکستانی اربعین حسینی انجام شده و با ورود نخستین کاروان‌های زائران اربعین از مرز میرجاوه به خاک جمهوری اسلامی، میان بیش از ۲۰ دستگاه اتوبوس حامل زائران، سوخت توزیع شده است.

وی گفت: جایگاه خلیج‌فارس در میرجاوه و جایگاه‌های رامشار، تل‌سیاه، پایانه مسافربری و جهان (نصرت‌آباد) در زاهدان که در مسیر تردد زائران کشور پاکستان قرار دارند، آمادگی عرضه سوخت به زائران اربعین حسینی را دارند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان تصریح کرد: تعدادی از زائران پاکستانی که قصد تردد با ناوگان داخلی کشورمان را دارند، از طریق خط واحد شهری به زاهدان منتقل می‌شوند که عرضه سوخت به این ناوگان در جایگاه خلیج‌فارس میرجاوه و جایگاه ایران زاهدان انجام می‌شود.

آمادگی ۳۲۸ جایگاه عرضه سوخت مایع برای سوخت‌رسانی به زوار اربعین حسینی در منطقه فارس

محمدعلی بهادرجهرمی، معاون فنی عملیاتی منطقه فارس نیز بیان کرد: طرح نظارت بر عملکرد جایگاه‌های عرضه سوخت استان با هدف سوخت‌رسانی و خدمات‌دهی مطلوب‌تر به زوار تا پایان سفرهای اربعین حسینی ادامه خواهد داشت.

وی با بیان این موضوع که کارگروه سوخت‌رسانی اربعین با هدف سرعت‌بخشیدن و خدمات‌دهی مطلوب به زوار اربعین حسینی در منطقه تشکیل شده است، افزود: نظارت و پایش عملکرد نازل‌های عرضه سوخت جایگاه‌ها، به‌ویژه جایگاه‌های مستقر در مسیر حرکت اتوبوس‌ها و خودروهای زوار اربعین، تأکید بر خرید و ارسال بموقع سوخت، پیگیری و ارسال کارت‌های آزاد سوخت و ارائه خدمات مطلوب‌تر به زوار ازجمله اقدام‌های این کارگروه است.

معاون فنی عملیاتی منطقه فارس تصریح کرد: ۳۲۸ جایگاه عرضه سوخت مایع فارس با ۴ هزار و ۱۰۰ نازل فعال و همچنین ۱۳۳ جایگاه سی‌ان‌جی با ۷۰۰ نازل فعال، آماده سوخت‌رسانی به زوار اربعین حسینی هستند و مشکلی برای تأمین و توزیع سوخت در این ایام وجود ندارد.

جایگاه شهید سلیمانی آماده سوخت‌رسانی به زائران اربعین حسینی است

سید کیومرث کمالیار، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چابهار، افزود: با توجه به تعیین مرز ریمدان به‌عنوان مرز رسمی برای تردد زوار پاکستانی و به‌منظور رفاه حال زوار اربعین حسینی و تسهیل در سوخت‌رسانی به وسایل نقلیه و خدمات‌رسان، هماهنگی لازم برای ارائه خدمات مناسب در جایگاه شهید قاسم سلیمانی در نقطه صفر مرزی انجام شده است و هم‌اکنون این جایگاه آمادگی کامل برای ارائه خدمات به زائران را دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه جایگاه شهید قاسم سلیمانی هم‌اکنون با چهار تلمبه بنزین و چهار تلمبه نفت‌گاز آماده ارائه خدمات است، گفت: با بازدیدهای مکرر از پایانه مرزی ریمدان، شرایط لازم برای تأمین سوخت پایدار تمامی جایگاه‌های مسیر تردد زائران اربعین آماده شده است.

ذخیره مناسب سوخت مورد نیاز زوار اربعین در منطقه کرمانشاه

جعفر سالاری‌نسب، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران نیز در بازدید از جایگاه‌های عرضه سوخت استان کرمانشاه گفت: تمهیدات لازم برای تأمین سوخت مورد نیاز زائران اربعین در این منطقه اندیشیده شده است.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون در مسیرهای تردد زوار، خودروهای سوخت‌رسان سیار مستقر شده است، بیان کرد: در مرز خسروی سه دستگاه به زائران خدمات‌رسانی می‌کنند.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با بیان اینکه در مرز خسروی جایگاه‌های سیار مستقر شده است، افزود: در این مرز دو جایگاه سیار نفت‌گاز و بنزین در حال سوخت‌رسانی هستند و کارت‌های سوخت آزاد مجاری عرضه‌ای که در مسیر تردد زوار هستند، افزایش یافته تا زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با مشکل روبه‌رو نشوند.

سالاری‌نسب گفت: فرآورده‌های نفتی به‌اندازه کافی به انبارهای مقصد (کرمانشاه، ایلام، دره شهر و همدان) منتقل شده و هیچ نگرانی از نظر تأمین سوخت وجود ندارد.

پیمان بهرامی، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه نیز در نشست با مالکان مجاری عرضه سوخت یادآور شد: همه جایگاه‌های عرضه فرآورده‌های نفتی استان، به‌ویژه آن‌هایی که در مسیر تردد زائران قرار دارند، مهیای استقبال از کاروان‌های عمومی و شخصی زیارت عتبات عالیات هستند.

وی افزود: بازرسی‌های مستمر در طول ایام تردد زوار از وضعیت کمّی و کیفی فرآورده تحویلی، بی‌وقفه انجام می‌شود.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه تصریح کرد: در ایام اربعین تعداد کارت‌های اضطراری جایگاه‌های در مسیر تردد زوار افزایش می‌یابد و با توجه به ذخیره‌سازی و برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، مشکلی در تأمین و توزیع سوخت نخواهیم داشت.

سوخت ناوگان حمل بار مواکب در منطقه ارومیه تأمین می‌شود

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه در آخرین نشست هماهنگی موکب کارکنان این شرکت گفت: با رایزنی انجام‌شده با ستاد بازسازی عتبات عالیات، سوخت مورد نیاز کامیون‌های حمل بار مواکب در جایگاه‌های تعیین‌شده در مرکز، همچنین شهرهای شمال استان آذربایجان غربی تأمین می‌شود.

احمد مجرد با اشاره به لزوم خدمت‌رسانی به زائران حسینی (ع) گفت: هماهنگی‌های لازم با ستاد عتبات عالیات و سایر سازمان‌های ذی‌ربط انجام شده است و ان‌شاءالله با همکاری و هماهنگی‌های انجام‌شده بتوان موکبی در شأن و منزلت کاروان‌های زائران امام حسین (ع) برپا کرد.

وی ادامه داد: با همت نیکوکاران و خیرین عزیز همچون سال‌های گذشته، پذیرایی وعده ناهار و شام و اسکان برای ۸ هزار نفر از زائران حسینی برای سال جاری برنامه‌ریزی شده است.

مرتضی بشیر، معاون بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه نیز در بازدید یک‌روزه گروه معین از ناحیه سلماس گفت: زائرانی که قصد سفر به کربلای معلی را دارند نگران تأمین سوخت مورد نیاز خود نباشند. کارکنان این شرکت همه تمهیدات لازم را برای ارائه خدمات هرچه مطلوب‌تر به عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) اندیشیده‌اند.

آمادگی جایگاه‌های عرضه سوخت منطقه آذربایجان شرقی برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی

ناصر راشدی، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه آذربایجان شرقی، با تأکید بر آمادگی جایگاه‌های عرضه سوخت به‌ویژه جایگاه‌های واقع در مسیرهای مواصلاتی، گفت: ذخیره‌سازی مطلوب سوخت با هماهنگی و برنامه‌ریزی قبلی انجام شده و هیچ مشکلی برای تأمین سوخت کاروان‌های زائران اربعین حسینی وجود ندارد.

وی با بیان اهمیت پاسداشت ارزش‌های مذهبی و انقلابی به‌ویژه کمک به برگزاری باشکوه آئین پرشور پیاده‌روی اربعین حسینی افزود: با هماهنگی و پیگیری‌های انجام‌شده، جایگاه‌های عرضه سوخت مسیرهای مواصلاتی از لحاظ فنی و عملیاتی و ارائه خدمات مطلوب آمادگی کامل دارند.

هیچ خودروی زائری بدون سوخت نخواهد ماند

سیدشمس‌الدین حسینی، سرپرست شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه لرستان، بیان کرد: هیچ خودروی زائری بدون سوخت نخواهد ماند و این شرکت فرآورده‌های بنزین و نفت‌گاز، سی‌ان‌جی، همچنین گاز مایع مورد نیاز مواکب را به‌صورت سیستمی تأمین می‌کند.

وی افزود: افزایش موجودی فرآورده‌های نفت‌گاز و بنزین، برگزاری نشست‌های توجیهی با شرکت‌ها و پیمانکاران حمل‌ونقل فرآورده‌های نفتی، افزایش تعداد کارت‌های سوخت آزاد جایگاه‌های مسیر تردد زائران و اعزام یک باب جایگاه سیار به منطقه کرمانشاه به‌منظور استقرار در شهر مرزی قصرشیرین، از اقدام‌های منطقه لرستان در این ایام است.

استقرار ۳ جایگاه سیار عرضه سوخت در آبادان برای سوخت‌رسانی به زائران اربعین

محمد بنی‌سعید، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه آبادان، از استقرار سه جایگاه سیار عرضه سوخت در منطقه به‌منظور سوخت‌رسانی در ایام اربعین حسینی خبر داد و گفت: به‌منظور رفاه حال زوار حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و تسهیل در سوخت‌رسانی، سه جایگاه سیار عرضه بنزین و نفت‌گاز در کیلومتر ۵۵ محور مواصلاتی اهواز به خرمشهر و ورودی شهرستان خرمشهر مستقر شد.

وی بیان کرد: سوخت‌رسانی به چهار مرز مهران، خسروی، چذابه، شلمچه و جاده‌های مواصلاتی منتهی به این مرزها به‌صورت مستمر و مطلوب به‌منظور رفاه حال زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در حال انجام است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه آبادان با بیان اینکه این جایگاه‌های عرضه سوخت با یک دستگاه پمپ‌بنزین دونازله، آماده سوخت‌رسانی به خودروهای زوار اربعین حسینی هستند، افزود: استقرار جایگاه‌های سیار عرضه سوخت ضمن اینکه از بار ترافیکی داخل شهر می‌کاهد، سبب تسهیل در انتقال زوار به مرز شلمچه می‌شود و تا روزهای پایانی ماه صفر آماده سوخت‌رسانی به وسایل نقلیه زائران است.