تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3751341
شناسه : 3751341
تاریخ :
بالاترین رشد نقدینگی در دوره مدیریت همتی بوده است اقتصاد ایران: نماینده مردم قزوین در مجلس گفت: بالاترین رشد نقدینگی کشور مربوط به زمان مدیریت همتی به عنوان رئیس کل بانک مرکزی بوده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، فاطمه محمدبیگی در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه ۲۸ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با برنامه و صلاحیت وزیر پیشنهادی اقتصاد گفت: از رئیس جمهور برای تشکیل کابینه وفاق ملی تشکر می‌کنم، اما انتقاداتی به معرفی همتی برای تصدی وزارت اقتصاد دارم.

وی متذکر شد: همتی در سال ۹۵ یکی از اهداف خود را مبارزه با نجومی بگیران اعلام کرد اما زمانی که به مسئولیت رسید، خبری از مبارزه با مفسدان و نجومی بگیران نبود و وی روحیه فسادستیزی نداشت.

نماینده مردم قزوین در مجلس تصریح کرد: زمانی که همتی رئیس کل بانک مرکزی بود، شاهد عدم شفافیت عملکرد وی بودیم و حتی آمار تورم منتشر نمی‌شد.

محمد بیگی ادامه داد: همچنین به خاطر داریم که در آن مقطع، همتی مصاحبه‌ای انجام داد و واردات واکسن کرونا را متصل به موضوع FATF کرد. سوال ما آن است که در شرایطی که عزیزان مردم هر روز بر اثر کرونا کشته می‌شدند، آیا باید ما برخورد سیاسی می‌کردیم؟

وی با بیان اینکه همکارانم توضیحاتی درباره ترک فعل‌های همتی دادند که بنده از آن عبور می‌کنم، گفت: بالاترین رشد نقدینگی در دوره تصدی همتی در بانک مرکزی بوده و باید الان بگوید که چه برنامه‌ای برای کنترل رشد نقدینگی و تورم دارد.