تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3751332
شناسه : 3751332
تاریخ :
پذیرایی اززائران اربعین توسط ارامنه و آشوریان رسم همسایه داری است اقتصاد ایران: ارومیه - کشیش کلیسای شرق آشور گفت: پذیرایی از زائران اربعین توسط موکب ارامنه و آشوری رسم همسایه داری است و خوشحال هستیم می توانیم در این راه انجام فعالیت کنیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

کشیش داریاووش عزیزیان در گفت و گو با خبرنگار مهر در خصوص فعالیت موکب ارامنه و آشوریان در مرز تمرچین و ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی، اظهار کرد: امسال همانند دو سال گذشته موکب ارامنه و آشوریان در مرز تمرچین برپا شده است و وظیفه اخلاقی و اجتماعی خود می‌دانیم به زائرانی که از این مرز تردد می‌کنند خدمتی هر چند کوچک ارائه بدهیم.

وی با بیان اینکه این کار همانطور که در کتاب مقدس ما آمده نشان از رسم همسایه داری و نوع دوستی است، افزود: پذیرایی از زوار اربعین حسینی را وظیفه خود می‌دانیم یک افتخار برای ما محسوب می‌شود.

کشیش عزیزیان با قدردانی از آشوریان و ارمنی‌ها در پذیرایی از زائران اربعین حسینی، اظهار کرد: آذربایجان غربی سال هاست یکی از استان‌هایی است که ادیان و مذاهب مختلف به صورت مسالمت آمیز در کنار هم زندگی می‌کنیم و در همه مناسبت‌ها کنار همدیگر هستند در این مراسم پیاده روی نیز ارائه خدمتی هر چند کوچک به زائران از سوی این موکب باعث خوشحالی ما است.

گذرگاه تمرچین، از روز ۱۶ مردادماه ماه جاری میزبان زوار اربعین حسینی برای عزیمت به عتبات عالیات است.

کوتاه شدن مسیر تمرچین به سمت بغداد و سهل الوصول بودن مسیر، هزینه حداقلی حمل و نقل، آب و هوای معتدل و مسیر امن از جمله مزایای تردد زائران اربعین از طریق این مرز است.

مرز تمرچین در ۱۵ کیلومتری غرب پیرانشهر، جنوب آذربایجان غربی و نقطه مقابل مرز حاج عمران عراق قرار دارد.

این مرز زمینی تا شهر ارومیه، مرکز استان ۱۵۰ کیلومتر فاصله دارد و فاصله نزدیکترین شهرها به این مرز، پیرانشهر در ایران و چومان در عراق است که به ترتیب حدود ۱۱ کیلومتر و ۲۵ کیلومتر با گمرک تمرچین فاصله دارد.