تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3751329
شناسه : 3751329
تاریخ :
هشدار خود مراقبتی برای بروز پدیده گرد و غبار صادر شد اقتصاد ایران: مشهد- مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی پیرو هشدارهای روز گذشته، نسبت به وقوع پدیده گرد و غبار و ناسالم شدن لحظه‌ای هوا، از ظهر امروز یکشنبه تا پایان روز جاری هشدار داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی اله پور اظهار کرد: از شهروندان درخواست می‌شود تا پایان روز جاری، از تردد غیر ضروری خودداری کنند و خود مراقبتی و استفاده از ماسک را جدی بگیرند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی بیان کرد: مردم شهر مشهد و برخی شهرستان‌ها تا پایان امروز شاهد وقوع این پدیده و کاهش سطح دید خواهند بود.

وی گفت: هم اکنون شاخص کنونی و لحظه‌ای هوای مشهد در ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد و طبق اعلام اداره کل هواشناسی خراسان رضوی تا پایان امشب، با افزایش میزان گرد و غبار در مشهد و برخی نقاط استان رو به رو خواهیم بود.

اله پور افزود: توصیه می‌شود شهروندان علاوه بر رعایت بحث حفاظت فردی و استفاده از ماسک با محدود کردن یا حذف ترددهای غیرضروری در سطح فضای باز و حتی تردد با وسیله نقلیه شخصی از درگیر شدن با پیامدهای پدیده گرد و غبار پیشگیری کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: همچنین با توجه به کاهش دید در سطح شهر مشهد و محورهای درگیر پدیده گرد و غبار، پلیس راهور و پلیس راه و اداره کل راهداری، تمامی ترافیک شهری و محورهای استان را از نظر ترافیکی مدیریت و به مسافران هشدارهای لازم را اطلاع رسانی کند.

وی گفت: جلوگیری از تردد افراد دارای بیماری زمینه‌ای تنفسی و قلبی، کودکان، افراد سالخورده، مادران باردار و افراد دچار حساسیت‌های پوستی در سطح شهر به شدت توصیه می‌شود و می‌بایست از پیاده روی و ورزش‌های عمومی در فضای باز خودداری شود و خرید و یا پیگیری سایر امور خود را به وقت دیگری موکول کنند.