تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3751304
شناسه : 3751304
تاریخ :
ایجاد ۲۰۰ فرصت سرمایه‌گذاری به ارزش ۱۸۰ همت در شرکت فرودگاه‌ها اقتصاد ایران: معاون شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: ۲۰۰ فرصت سرمایه گذاری به ارزش ۱۸۰ همت در شرکت فرودگاه‌ها تعیین شده و فرودگاه ها به عنوان بستر امن و سودآور معرفی می‌شوند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، علی عبدی معاون برنامه ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران امروز (یکشنبه، ۲۸ مردادماه) در مراسم امضا و تبادل تفاهم نامه بین شرکت فرودگاه‌ها و سرمایه گذاران بخش خصوصی در صنعت فرودگاهی و رونمایی از اطلس سرمایه گذاری شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و سند جامع هوشمندسازی فرودگاه‌های ایران گفت: این اطلس با تلاش و همت دو ساله همکاران در مجموعه شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تهیه شده که در آن ۲۰۰ فرصت سرمایه گذاری به ارزش ۱۸۰ همت تعریف شده و فرودگاه‌ها به عنوان بستر امن و سودآور معرفی می‌شود.

وی افزود: پیش‌بینی شده ظرف مدت کوتاهی ۲۰۰ فرصت سرمایه گذاری با سرعت بالایی بین اصحاب صنعت و اتاق‌های بازرگانی مورد استقبال قرار گیرد و به بیش از ۲ برابر افزایش یابد.

معاون شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به سند جامع هوشمندسازی فرودگاهی ایران بیان کرد: در خصوص ارتقا خدمات ارائه شده در فرودگاه‌ها، باید از نسل ۲ به سمت نسل ۴ حرکت کنیم و مردم بدون نیاز به حضور فیزیکی از خدمات هوشمند بهره‌مند شوند.

وی افزود: سند جامع هوشمندسازی فرودگاهی ایران حاصل مطالعه بیش از ۲۴۰ سند بین‌المللی و فرودگاه‌های برتر جهان است که امروز رونمایی می‌شود.

عبدی با اشاره به امضا ۲۶ تفاهم‌نامه مشارکت در فرودگاه‌های کشور به ارزش بیش از ۱۸ همت نیز گفت: اگر همین میزان مشارکت تأمین شود، میزان درآمدهای غیر هوانوردی کشور افزایش می‌یابد؛ به عنوان مثال نسبت درآمد هوانوردی به غیر هوانوردی فرودگاه استانبول ۵۰ ۵۰ است، در حالی که کمتر از ۷ درصد درآمدهای فرودگاهی کشور از محل منابع غیر هوانوردی تأمین می‌شود.