تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3751303
شناسه : 3751303
تاریخ :
امید زیادی به افتخارآفرینی کاروان ایران در پارالمپیک‌ پاریس داریم اقتصاد ایران: رییس کمیته ملی پارالمپیک گفت: امید زیادی به افتخارآفرینی کاروان ورزشی ایران در پارالمپیک‌ پاریس داریم. 

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، غفور کارگری در مراسم بدرقه کاروان ورزشی ایران در بازی های پارالمپیک پاریس که در یکی از رواق های حرم مطهر رضوی و با حضور تولیت آستان قدس رضوی برگزار شد، با قدردانی از تولیت آستان قدس رضوی برای پذیرش و دعوت از کاروان پارالمپیکی ایران، گفت: ابتدا موفقیت کاروان ورزشی ایران در المپیک پاریس که با نام خادم الرضا عازم این رقابت ها شد را تبریک می گویم.

وی افزود: در ۹ دوره حضور ورزشکاران پارالمپیکی ایران در این بازی ها ۱۶۰ مدال توسط ورزشکاران ایران کسب شد که آمار ارزشمندی است. کاروان فرزندان ایران با شعار ایمان، ایثار و افتخار در پارالمپیک پاریس حاضر خواهد شد. بازی های پارالمپیک از هفتم تا هجدهم شهریور برگزار می شود و ۶۵ ورزشکار ایران در این مسابقات حضور خواهند داشت. آرمیتا رضایی نژاد فرزند دانشمند هسته ای ایران نیز سرپرستی معنوی ایران را بر عهده دارد.

رییس کمیته ملی پارالمپیک با بیان اینکه امید زیادی به موفقیت کاروان ایران در پارالمپیک‌پاریس دارد، گفت: سال گذشته زمانی که کاروان ایران به پاراآسیایی اعزام شد توسل ما به امام رضا(ع) بود. ما در ۵ روز نخست این بازی ها هر روز ۸ مدال طلا کسب کردیم. در روز ششم که روز آخر رقابت ها بود، ما ۴ مدال طلا کسب کردیم و ۴۴ طلا کسب کردیم و ژاپن هم ۴۲ طلا کسب کرد. ما این اتفاق را لفط و عنایت ویژه امام رضا(ع) می دانیم.

وی در پایان خطاب به تولیت آستان قدس رضوی گفت: در طول بازی های پارالمپیک درخواست دارم در یکی از رواق های حرم مطهر هر روز برای ورزشکاران ایران در پارالمپیک پاریس دعا شود.