تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3751291
شناسه : 3751291
تاریخ :
درآمد ۱۵۰۰۰ میلیارد تومانی شرکت فرودگاه‌ها در سال اقتصاد ایران: مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از امضا قرارداد اینترنت اشیا در آینده نزدیک خبر داد و گفت: رابطه موجر و مستاجر در فرودگاه ها به رابطه مشارکتی تبدیل می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،رضا نخجوانی در آیین امضای تفاهمنامه با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در صنعت فرودگاهی، رونمایی از سند جامع هوشمندسازی فرودگاه‌ها و رونمایی از اطلس سرمایه گذاری شرکت فرودگاه‌ها اظهار کرد: گام اول در واگذاری فرودگاه ها مشارکت بخش خصوصی است که سند جامع هوشمندسازی فرودگاه‌ها می تواند بستر این کار را فراهم کند.

وی ادامه داد: در فرودگاههای نسل 3 و 4 مردم از راه دور نیازها از جمله بلبت، شماره صندلی، پارکینگ و... را شناسایی کرده و نسبت به خریداری  آنها اقدام می کنند. زیرساخت این کار اینترنت اشیاست که به زودی قرارداد آن امضا می شود. همچنین زیرساخت مالی این برنامه کاملا فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه رابطه موجر و مستاجر کنونی در فرودگاه ها به رابطه مشارکتی تبدیل خواهد شد، افزود: امیدواریم این اقدام به نتیجه منتج شود. اسنادی که امروز امضا می شود، تفاهمنامه است که در مرحله بعدی پس از تکمیل مذاکرات تجاری به قرارداد تجاری و اجرایی تبدیل خواهد شد.

علی عبدی معاون امور برنامه‌ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه‌ها نیز در این مراسم با اشاره به درآمد 15 هزار میلیارد تومانی شرکت فرودگاهها، گفت: اگر بتوانیم سرمایه گذاری 18 همتی در فرودگاه‌ها را محقق کنیم، درآمدهای شرکت از درآمد فعالیتهای هوانوردی بیشتر خواهد شد.

وی افزود: در زمان حاضر 93 درصد درآمدهای شرکت فرودگاه مربوط به درآمدهای هوانوردی و کمتر از 7 درصددرآمد غیر هوانوردی است.

وی بیان کرد: 200 فرصت سرمایه گذاری به ارزش 180 همت در شرکت فرودگاه‌ها شناسایی شده است.

انتهای پیام/