تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3751274
شناسه : 3751274
تاریخ :
رشد ۷ درصدی خروجی سدها/ پرشدگی سدها به ۵۳ درصد رسید اقتصاد ایران: در حال حاضر ۲۷ میلیارد و ۷۷۰ میلیون مترمکعب آب ذخیره‌شده در سدهای کشور وجود دارد که پرشدگی ۵۳ درصدی ظرفیت مخازن سدها ها را نشان می دهد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، در سال جاری آبی از ابتدای مهرماه ۱۴۰۲ تا ۲۷ مردادماه ۱۴۰۳ ارتفاع کل ریزش‌های جوی کشور معادل ۲۴۸,۴ میلیمتر است. این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت ۲۴۳,۱ میلیمتر ۲ درصد افزایش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته ۲۰۸,۴ میلیمتر ۱۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

همچنین در این مدت، به‌منظور تأمین آب شرب، کشاورزی، صنعت و مباحث زیست‌محیطی و همچنین تولید انرژی برق‌آبی، ۳۴ میلیارد و ۸۲۰ میلیون مترمکعب آب از سدهای کشور رهاسازی شده است که نسبت به خروجی ۳۲ میلیارد و ۶۵۰ میلیون مترمکعبی آب در مدت مشابه سال آبی قبل از سدها، رشدی ۷ درصدی را نشان می‌دهد.

در حال حاضر ۲۷ میلیارد و ۷۷۰ میلیون مترمکعب آب ذخیره‌شده در سدهای کشور وجود دارد که پرشدگی ۵۳ درصدی ظرفیت مخازن سدها را نشان می‌دهد در حالی که ۴۷ درصد این ظرفیت خالی است.

البته خروجی آب سدها روند افزایشی داشته است به طوری که در سال جاری ۳۲.۶۰ میلیارد متر مکعب در حالی که سال گذشته ۳۰.۴۳ میلیارد متر مکعب بوده که نشان دهنده رشد ۷ درصدی خروجی سدها است.

همچنین آب موجود در مخازن سدها از ابتدای سال آبی تا ۲۷ مرداد به ۲۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون مترمکعب بود که مقایسه این رقم با حجم فعلی ذخایر آبی سدها، نشان‌دهنده رشد ۱۱ درصدی است.