تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3751269
شناسه : 3751269
تاریخ :
دانش‌آموز ۱۷ ساله، راکتور هسته‌ای ساخت! اقتصاد ایران: یک دانش آموز با موفقیت یک راکتور همجوشی هسته‌ای کوچک ساخته است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

ایسنا: یک دانش آموز با موفقیت یک راکتور همجوشی هسته‌ای کوچک ساخته است. این جوان ۱۷ ساله این راکتور را برای تولید نوترون به عنوان بخشی از دوره آموزش عالی خود ساخته است. گفته می‌شود که کار چزاره منکارینی(Cesare Mencarini) تنها راکتور هسته‌ای است که در محیط مدرسه ساخته شده است.

این راکتور هسته‌ای که به تازگی در جشنواره علمی «کمبریج» به نمایش گذاشته شده است، چند ماه پیش به پلاسما دست یافت.

همچنین منکارینی در دوره A-Level  به نمره A* دست یافت. Advanced Level  یک دوره آموزشی عالی دو ساله در بریتانیا و برخی کشورهای دیگر است. این دوره به دانش‌آموزانی که تحصیلات مقطع متوسطه یا پیش دانشگاهی خود را به پایان می‌رسانند امکان انتخاب سه یا چهار موضوع تحصیلی را می‌دهد.

به نقل از آی‌ای، متقاعد کردن معلمان منکارینی برای انجام این پروژه آسان نبود. اعضای هیأت علمی نیز تصور می‌کردند که این پروژه می‌تواند خطرناک باشد و تهدید قابل توجهی به شمار برود.

دانشکده در ابتدا به این پروژه توجه داشت

دانشکده در ابتدا نگران بود که این پروژه، خطرناک است. با این حال، ما ارزیابی کامل خطر را انجام دادیم و کارکنان بسیار حمایت کردند. سرانجام، پس از ۱۸ ماه کار سخت بر روی این پروژه، منکارینی با موفقیت این راکتور کوچک را توسعه داد.

این نوجوان قصد دارد برای مدرک مهندسی درخواست دهد. با این حال، قبل از آن، می‌خواهد در مرکز رابط و تحلیل دانشگاه بریستول کار کند.

هدف راکتور ایجاد شرایطی است که برای همجوشی لازم است

منکارینی معتقد بود که هدف راکتور ایجاد شرایطی است که برای همجوشی لازم است. با این حال، این پروژه نمی‌تواند فشاری را که توسط گرانش خورشید ایجاد می‌شود، داشته باشد. بنابراین، برای گرم کردن اتم‌ها به اندازه کافی، از ولتاژ بالا استفاده شد.

راکتور در ماه ژوئن به پلاسما دست یافت

این راکتور در ماه ژوئن به پلاسما دست یافت. منکارینی در پستی در لینکدین نوشت: دو روز پیش به پلاسما دست یافتم که بسیار عالی بود و از این بابت بسیار خوشحالم.