تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3751255
شناسه : 3751255
تاریخ :
برگزاری سمینار علمی و تجربی خانه‌های بوم‌گردی کشور درخراسان جنوبی اقتصاد ایران: بیرجند- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی از برگزاری چهارمین سمینار علمی و تجربی خانه‌های بوم‌گردی کشور در خراسان جنوبی خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به‌گزارش خبرنگار مهر، هادی شاه‌وردی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: چهارمین سمینار علمی و تجربی خانه‌های بوم‌گردی کشور، نیمه اول آبان‌ماه ۱۴۰۳ در استان برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی بیان کرد: پیشنهاد برگزاری چهارمین سمینار علمی و تجربی خانه‌های بوم‌گردی کشور، در استان از سوی انجمن حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم گردی استان مطرح و توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی پذیرفته شد.

وی اظهار کرد: شهرستان فردوس با توجه به ظرفیت‌هایی که در زمینه اسکان، اقامتگاه‌های بوم‌گردی فعال و … دارد به عنوان محل برگزاری این همایش انتخاب شده است.

شاه‌وردی افزود: این همایش به مدت ۲ روز در نیمه اول آبان‌ماه برگزار خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود حدود ۴۰۰ تا ۶۰۰ نفر از مدیران اقامتگاه‌های بوم‌گردی ایران در این همایش حضور داشته باشند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی بیان کرد: حضور با پوشش محلی و سنتی از شاخص‌های حضور در این همایش ملی خواهد بود و در این سمینار، کارگاه‌های آموزشی، نشست‌های هم‌اندیشی، تبادل تجربه با محوریت اقامتگاه‌های بوم‌گردی و … برگزار می‌شود.

وی گفت: برگزاری رویدادهای گردشگری کشاورزی استان از جمله جشنواره‌های انار و زعفران نیز همزمان با این همایش با همکاری جهاد کشاورزی پیش‌بینی شده است.

شاه‌وردی ضمن تشکر از پیشنهاد خوب انجمن حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان خواستار همکاری همه دستگاه‌های استانی و شهرستانی شد.

وی گفت: از مدیران دستگاه‌های اجرایی و فعالان حوزه گردشگری دعوت می‌کنیم برای برگزاری هر چه بهتر این همایش در کنار اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی باشند.