تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3751254
شناسه : 3751254
تاریخ :
اقدامات مثبت همتی برای مدیریت نرخ ارز/ وی برنامه جامعی دارد اقتصاد ایران: نماینده مردم مراغه در مجلس با اشاره به کارنامه همتی در بانک مرکزی گفت: وی مانع نوسانات شدید نرخ ارز شد و الان هم برنامه جامعی برای تصدی وزارت اقتصاد دارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سیدفرید موسوی در جلسه علنی عصر امروز (یکشنبه ۲۸ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با صلاحیت و برنامه وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی اظهار کرد: همتی چهره ای نام آشنا برای اقتصاد و کشورمان است و در جامعه اقتصادی و علمی کشورمان همواره منشا خیر بوده و در عرصه های بین المللی نیز نقش آفرینی کرده است.

وی بیان کرد: همتی بیش از سه دهه خدمت صادقانه و بی وقفه در مناصب کلیدی کشور داشته است و زمانی که کارنامه وی را بررسی می کنیم الگویی از تعهد، تخصص و میهن پرستی را شاهد هستیم. خوشبختانه دولتی را پیش رو داریم که از فارغ التحصیلان دانشگاه های شریف، علامه طباطبایی و تهران هم به کارگیری کرده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره کارنامه عبدالناصر همتی گفت: همتی در هر مسئولیتی که بر عهده گرفته منشا خدمات ارزنده برای کشور بوده است. وی مسئولیت های بسیار مهمی داشته و زمانی که در واحد مرکزی خبر مسئولیت داشت تمام عملیات و رخدادهای استان های مرزی و فداکاری های آنجا را پوشش تمام عیار داد و عملاً خدمات خود را از دوران دفاع مقدس آغاز کرد.

نماینده مردم مراغه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همتی سپس وارد حوزه های اقتصادی شد که اوج فعالیت وی مسئولیت بانک مرکزی بود. زمانی که می خواهیم کارنامه همتی را در زمان مسئولیتش به عنوان رئیس کل بانک مرکزی بررسی کنیم باید آن باز ه زمانی را که وی این مسئولیت را بر عهده گرفت مورد توجه قرار دهیم.

موسوی متذکر شد: زمانی که همتی رئیس کل بانک مرکزی شد کشور شدیدترین تحریم ها را تجربه می کرد. آیا فراموش کردیم که درآن مقطع کرونا چه بلایی سر اقتصاد ما و اقتصاد بین الملل آورده بود؟ از سوی دیگر قیمت نفت روند نزولی پیدا کرده بود

وی ادامه داد: آیا فراموش کردمی که رئیس جمهور دولت متخاصم متعهد شده بود که فروش نفت ایران را به یک بشکه نفت برساند در این شرایط بود که تدابیر امثال همتی باعث شد شیرازه اقتصاد کشورمان حفظ شود.

نماینده مردم مراغه در مجلس درباره ادغام چند بانک نظامی در بانک سپه گفت: یکی از افتخارات همتی این اقدام بود و به خوبی در این زمینه تدبیر کرد چرا که فقط یکی از بانک ها ۸۰ همت زیان انباشته داشت و اگر در آن مقطع به این موضوع ورود نمی شد با فاجعه بزرگی رو به رو می شدیم.

موسوی اظهار کرد: همتی اقدامات مثبتی انجام داد و مانع نوسانات شدید نرخ ارز شد که یکی از اقدامات مهم همتی برای این موضوع مداخله درست بانک مرکزی در حاشیه بازار بود. برنامه همتی برای وزارت اقتصاد گویای شناخت خوب وی از این وزارتخانه است. همتی برنامه ای جامع، مدون و نگاهی همه جانبه به حوزه ماموریتی خود دارد و به اهم تکالیف وزارت اقتصاد اشراف دارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پاسخ به انتقاداتی که درباره مدیریت همتی در بانک ملی مطرح است، گفت: اتفاقاً مدیریت همتی در بانک ملی یکی از طلایی ترین دوران بانک ملی بوده است. وی همواره در مقابل زیاده خواهی ها مقاومت می کند و واکنش وی همواره علمی و کارشناسانه است.

نماینده مردم مراغه در مجلس درباره موضوع چای دبش گفت: برخی از افراد باید دقت کنند و نباید تشویش اذهان عمومی کنند و به گونه ای همتی و صالح آبادی را در موضوع چای دبش دخیل بدانند و درباره آنان ابهام ایجاد کنند. درباره موضوع چای دبش همه می دانیم که به وزیر دولت حکم دادند و این موضوع اظهر من الشمس است.