تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3751244
شناسه : 3751244
تاریخ :
رگبار باران و رعد و برق در ۱۵ استان کشور اقتصاد ایران: سازمان هواشناسی از رگبار باران گاهی با رعدوبرق، وزش باد شدید، گردوخاک در بعضی بخش‌ها و کاهش نسبی دما در نقاط مختلف کشور خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

ایرنا: سازمان هواشناسی از رگبار باران گاهی با رعدوبرق، وزش باد شدید، گردوخاک در بعضی بخش‌ها و کاهش نسبی دما در نقاط مختلف کشور خبر داد.

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد امروز (یکشنبه) در برخی مناطق شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، قم و مرکزی رگبار باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

دوشنبه و سه‌شنبه این وضعیت در برخی نقاط گیلان، مازندران، ارتفاعات گلستان و ارتفاعات البرز مرکزی در شرق تهران و شمال سمنان ادامه دارد.

با توجه به جریان‌های گرم و مرطوب جنوبی طی ۲ روز آینده در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، نیمه جنوبی کرمان، هرمزگان و فارس رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

سه‌شنبه تا پنجشنبه بارش در این مناطق تشدید می‌شود و گستره آن مناطقی از کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، جنوب چهارمحال و بختیاری و خوزستان را نیز فرامی‌گیرد.

طی ۵ روز آینده در برخی نقاط شمال شرق، شرق، جنوب شرق، جنوب غرب، غرب، نواحی مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز در بعضی ساعات وزش باد شدید گاهی همراه با گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

کاهش دما در نوار شمالی کشور و دامنه‌های جنوبی البرز طی هفته جاری نسبتا محسوس بوده و در غرب و جنوب غرب کشور تا اواسط هفته همچنان گرمای هوا تدوام دارد.

دریای خزر امروز و دریای عمان، تنگه هرمز و شرق خلیج فارس امروز و فردا مواج است.