تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : بازار سرمایه
لینک : econews.ir/5x3751220
شناسه : 3751220
تاریخ :
هنوز بسترهای لازم برای فروش آنلاین طلا فراهم نشده است اقتصاد ایران: نایب رییس اتحادیه طلای تهران با بیان اینکه بسترهای لازم برای فروش آنلاین طلا فراهم نشده است، گفت: خریداران طلا در فضای مجازی نسبت به رؤیت مجوزهای قانونی در این حوزه توجه لازم را داشته باشند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمحمود شربیانی با توجه به گستردگی فضای مجازی و رشد معاملات آنلاین طلا گفت: همه فعالیت‌ها باید با تکنولوژی روز دنیا حرکت کنند و با توجه به توسعه و فراگیری معاملات آنلاین کسی نمی‌تواند با رشد آن مقابله کند. اصولاً مصنوعات طلا کالایی خاص و متفاوت است، در صنف طلا با توجه به بکارگیری سنگ، عیار، وزن، تراش، ظاهر و رنگ و … در تولیدات طلا، معاملات آنلاین طلا در فضای مجازی باید با نهایت دقت و کارشناسی انجام شود.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با تاکید بر لزوم توجه و اهتمام وزارت صمت، سازمانها و نهادهای مربوطه نسبت به معاملات آنلاین طلا در فضای مجازی تصریح کرد: اصولاً با توجه به تخصصی بودن این حوزه، اتحادیه طلا و جواهر را نمی‌توان از چرخه صدور مجوز برای خرید و فروش طلا در فضای مجازی حذف کرد و یکی از ابتدایی‌ترین مرحله برای کسب مجوز معاملات آنلاین طلا، اخذ جواز کسب از اتحادیه طلا و جواهر است.

شربیانی خاطرنشان کرد: مردم و خریداران طلا در فضای مجازی حتماً نسبت به رؤیت مجوزهای قانونی در این حوزه توجه لازم را داشته و توصیه ما این است که با توجه به افزایش تخلفات در این فضا تا فراهم شدن بسترهای لازم برای معاملات آنلاین طلا، حتی‌المقدور به صورت فیزیکی خرید کنند.

وی هنر صنعت طلا و جواهر را یکی از صنایع مهم و تأثیرگذار در اقتصاد جهانی برشمرد و گفت: این صنعت پتانسیل اشتغال و درآمدزایی بالایی دارد و در همین راستا دانشگاه علمی اتحادیه طلا، جواهر، نقره و سکه تهران، با هدف توسعه و ارتقای مهارت‌های فنی و مهارت‌های انسانی در این هنر صنعت از سال ۱۳۹۰ فعالیت خود را آغاز کرده است.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: در این دانشگاه حدود ۵۰۰ دانشجو در حال تحصیل هستند و تاکنون حدود ۱۰۰۰ نفر فارغ‌التحصیل شده‌اند که در دوره‌های مقطع دار کاردانی و کارشناسی و بدون کنکور و در دو نوبت مهر و بهمن ماه دانشجو می‌پذیرد.

شربیانی با اعلام اینکه در این دانشگاه مدرک معتبر وزارت علوم برای فارغ تحصیلان صادر می‌شود، بیان کرد: رشته‌های کاردانی این مرکز شامل ساخت زیورآلات با دست، ریخته‌گری، گوهرنشانی (مخراجکاری)، تراش سنگ‌های قیمتی، مدیریت کسب و کار، طراحی گرافیک، حسابداری امورمالی و روابط عمومی، و رشته‌های کارشناسی نیز شامل؛ طراحی زیورآلات، مهندسی فناوری تولید صنعتی زیورآلات، حسابداری امور مالی و مدیریت کسب و کار است.

وی خاطرنشان کرد: در دانشگاه اتحادیه طلا و جواهر تهران؛ دوره‌های آزاد که آموزش‌های کوتاه مدت دانشگاه هستند و به شکل کوتاه و فشرده، در یک حوزه تخصصی خاص مانند فروشندگی طلا و جواهر، سکه شناسی، ساخت زیورآلات، طراحی با رایانه و دست و…. به هنرجویان آموزش داده می‌شود که این دوره‌ها توسط مجرب‌ترین اساتید و در کارگاه‌های تجهیز شده، آموزش داده می‌شوند.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران تصریح کرد: نقطه تمایز دانشگاه اتحادیه طلا و جواهر تهران این است که دانشجویان با صرف هزینه اندک و در مدت زمان کوتاه، مهارتی را می‌آموزند که می‌توانند با آن کسب درآمد کنند. همچنین اغلب فارغ تحصیلان این مرکز با توجه به اساتید و کارگاه‌های تجهیز شده، و توسعه شبکه کاری و حرفه‌ای و ایجاد تعامل و ارتباط دوسویه دانشگاه با اتحادیه طلا و جواهر تهران و فعالان صنفی بلافاصله پس از اتمام درس، در بازار کار مشغول شده و به درآمد می‌رسند.