تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3751217
شناسه : 3751217
تاریخ :
تشکیل مجمع خیرین ستاد مبارزه با موادمخدر اقتصاد ایران: مدیرکل دفتر توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: از اقدامات مهم ستاد مبارزه با مواد مخدر، تشکیل مجمع خیرین است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، نشست صمیمانه سازمان‌های مردم نهاد و گروه‌های جهادی با مدیران ارشد ستاد مبارزه با مواد مخدر به مناسبت گرامیداشت «روز ملی تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی» برگزار شد.

فرزین رحیم نظری مدیرکل دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر در این نشست اظهار کرد: محورها و مأموریت‌های این ستاد در حوزه تشکل‌ها، توسعه کمی و کیفی سازمان‌های مردم نهاد، توانمندسازی، نظارت و گفتمان سازی و صیانت و اشتغال است.

وی افزود: توسعه کمی و کیفی سازمان‌های مردم نهاد بسیار مهم است، در مجموع ۲ هزار ۵۳۶ سمن داریم که ۱۷۵۲ سمن در حوزه فرهنگی و پیشگیری، ۷۵۳ سمن در حوزه درمان و ۱۴۲ سمن در حوزه صیانت فعالیت دارند.

رحیم نظری یادآور شد: یکی از اقدامات مهم دفتر تشکل‌ها، برگزاری یک دوره ۴ روزه کارگاه توانمندسازی مدیران سمن‌های سطح ۲ و ۳ کشوری با همکاری دفتر unodc برای ۵۵ مدیر سمن و برگزاری ۱۵ کارگاه آموزشی در شهر شیراز بوده است. همچنین یک دوره ۳ روزه کارگاه توانمندسازی برای ۳۰ مدیر سمن‌های ممتاز با همکاری دفتر یونیسف نیز از دیگر اقدامات ما بوده است.

وی گفت: در حوزه نظارت و ارزیابی در ۲۵ استان، توانسته‌ایم نقاط ضعف و قوت را شناسایی و آنها را تقویت و برطرف کنیم.

رحیم نظری یکی از اقدامات مهم ستاد مبارزه با مواد مخدر را ایجاد مجمع خیرین که یاری گر زندگی هستند دانسته و عنوان کرد برای نخستین بار در تاریخ ستاد مبارزه با مواد مخدر با مجمع خیرین یاریگر زندگی را راه اندازی کردیم در سال‌های آینده در کنار مجامع خیرین سلامت و مدرسه ساز این مجمع نیز بازوی توانمندی برای نظام اسلامی ایران خواهد بود.

مدیرکل دفتر توسعه و مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با موادمخدر افزود: همین امروز مجمع خیرین یاریگر زندگی توانسته است ۳۱۸ میلیارد تومان به صورت نقدی و ۲۳۴ میلیارد تومان را به صورت غیر نقدی جذب اعتبار کند که عمده این اعتبارات برای اشتغال حین درمان هزینه می‌شود به طور کلی ۲۵۰۰ نفر از خیرین عضو مجمع شده‌اند و تاکنون برای ۳۵۰۰ نفر از بیماران مبتلا به اعتیاد اشتغالزایی شده است به طور قطع باید تاکید کنم که یکی از موضوعات مغفول مانده اشتغال برای درمان کامل معتادان بوده و این امر امروز محقق شده است.

وی تاکید کرد: باید اشتغال به درمان وصل شود و این می‌تواند کمک بسیاری کند در همین راستا ما ارائه آموزش فنی و حرفه‌ای برای ۲۷ هزار نفر رایگان داشته‌ایم که محقق شده است.

رحیم نظری یادآور شد: حمایت بیمه‌ای از کارفرمایان نیز مهم بوده است و بودجه ما برای این امر چندین برابر شده و مورد توجه کارفرمایان هم قرار گرفته و سازمان اجتماعی هم کمک کرده است.

وی، یکی دیگر از اقدامات ستاد را توانمندسازی سازمان‌های مردم نهاد دانست و گفت: یکی دیگر از سیاست‌هایی که ما دنبال کرده‌ایم توانمندسازی سازمان‌های مردم نهاد است. در همین راستا، حمایت از ۳۹۰ سمن را در نظر داشته‌ایم و با این تعداد، ۴۱۶ طرح را در کشور اجرا کرده‌ایم.

در حال تکمیل است.