تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3751209
شناسه : 3751209
تاریخ :
بانوان خراسان جنوبی؛ خادم الحسین(ع) در موکب علی بن موسی الرضا(ع) اقتصاد ایران: بیرجند- تعدادی از بانوان خراسان جنوبی این روزها در طریق الحسین(ع) در موکب علی بن موسی الرضا(ع) خادم زائران حسینی شده اند تا دلشان به یاد امام(ع) آرام گیرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: اربعین فرصت خدمت است، خدمت به زائرانی که بی توجه به گرمای هوا و سختی سفر در روزهای پایانی مردادماه سوزان قدم در مسیر طریق الحسین (ع) گذاشته‌اند.

قدم در جای پای جابر اولین زائر اربعین می‌گذارند تا روح و روانشان در زلال معرفت حسینی سیراب شود و دلشان آرام به یاد سید و سالار شهیدان شود. در بسیاری از این موکب ها دختران و زنان خراسان جنوبی نیز آستین همت بالا زده‌اند تا خستگی را از تن زائر بزدایند.

خدمات متنوع در موکب علی بن موسی الرضا (ع)

یکی از این موکب‌ها که در مسیر نجف به کربلا قرار دارد موکب علی بن موسی الرضا (ع) است که زنان محب اهل بیت (ع) از خراسان جنوبی نیز در آن خدمت می‌کنند و خدمات متنوع و متعددی در حوزه‌های فرهنگی، عقیدتی و بهداشتی و درمان و پذیرایی اسکان ارائه می‌دهند.

بانوانی که می‌خواهند در خادمی حسین (ع) مانند زنان عاشورایی چون ام وهب شیر زن میدان کربلا تا مادران شهدای دفاع مقدس خودمان عاشقانه رفتار کنند.

این موکب در طریق الحسین (ع) و در موکب عمود ۷۰۷ برپا شد.

بانوان خراسان جنوبی؛ خادم الحسین(ع) در موکب علی بن موسی الرضا(ع)

رقیه امینی، مسئول خواهران موکب علی‌بن موسی‌الرضا (ع) درباره فعالیت‌های این موکب اظهار کرد: این خادمان حسینی در تاریخ‌های ۱۵ و ۲۲ مردادماه ۱۴۰۳ به موکب علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) واقع در عمود ۷۰۷ مسیر نجف تا کربلا اعزام شدند تا بتوانند در حد بضاعت و توان خود به زائران مسیر حسینی خدمات رسانی کنند.

امینی با اشاره به خدمات قابل ارائه به زائرین حسینی در موکب علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) ادامه داد: خدماتی که در این موکب به زائران ارائه داده می‌شود شامل تأمین اسکان، نظافت و بهداشت، پذیرایی و خدمات درمانی است و خدمات درمانی موکب نیز مواردی از قبیل استفاده از درمانگاه مجهز، بهره‌گیری از پزشکان متخصص، ماساژور، طب سنتی و موارد دیگر را در بر می‌گیرد.

برپایی حلقه‌های بصیرتی

وی با بیان اینکه به تمام خادمین خواهر لباس مخصوص خادمی به همراه دستمال اشک متبرک اهدا شده است، تصریح کرد: برای خادمین حلقه‌های بصیرتی و عقیدتی با هدف بالا بردن سطح معرفت و ارتباط بهتر آنها با خداوند برگزار می‌شود.

مسئول بسیج خواهران موکب علی بن موسی الرضا (ع) بیان کرد: مراحل آماده سازی برای پذیرش زوار و عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) انجام شده علاوه بر اسکان زائرین در موکب از تاریخ ۲۴ مرداد ماه ۱۴۰۳، روزانه ۱۵۰۰ زائر در موکب پذیرش می‌شوند.

بانوان خراسان جنوبی؛ خادم الحسین(ع) در موکب علی بن موسی الرضا(ع)

وی اضافه کرد: نذر غذای هرساله این موکب، قیمه می‌باشد که هر وعده‌ی ناهار بین زائران توزیع می‌شود.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی در موکب مذکور اظهار کرد: خواندن نماز جماعت و زیارت عاشورا به صورت دسته جمعی از جمله برنامه‌های فرهنگی موکب برای زائرین خانم محسوب می‌شود.

گفتنی است موکب علی‌بن‌موسی‌الرضا (علیه‌السلام) که چندین سال است در عمود ۷۰۷ فعال بوده و به ارائه خدمت به زائران حسینی می‌پردازد، یکی از بزرگترین موکب‌های کشور در شهرهای مقدس نجف و کربلا بشمار می‌رود.