تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3751181
شناسه : 3751181
تاریخ :
بگویم درفوتسال دوست هستیم دروغ گفتم/همه بایدبرای تیم ملی سر بدهند اقتصاد ایران: سرمربی تیم ملی فوتسال ایران در فاصله یک ماه مانده به آغاز جام جهانی به تشریح آخرین وضعیت این تیم و شرایط حضور در این رویداد بزرگ پرداخت و گفت: اگر بگویم در فوتسال وفاق هست راست نگفته‌ام.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، وحید شمسایی، سرمربی تیم ملی فوتسال کشورمان، صبح امروز یکشنبه ۲۸ مرداد در فاصله کمتر از یک ماه مانده به آغاز جام جهانی ۲۰۲۴ ازبکستان (۲۴ شهریور) در نشست خبری به تشریح آخرین وضعیت تیم ملی ایران و شرایط حضور این تیم در جام جهانی پرداخت.

شمسایی در ابتدای این نشست گفت: اگر انتقادات نبود پیشرفتی حاصل نمی‌شد. جام جهانی در حال آغاز شدن است و جام جهانی قلبی شروع کار من و همکارانم بوده است.

همه باید برای تیم ملی سر بدهند

وی در خصوص خداحافظی باقر محمدی و بازگشت مجدد او گفت: باید اول به این نتیجه برسیم که تیم ملی برای من و برخی بازیکنان نیست و خیلی ها به این رشته خدمت کرده اند. فوتسال برای ۸۵ میلیون ایرانی است و همه برای سربلندی آن تلاش می کنند و برای همه مردم ایران است. باقر محمدی یکی از بازیکنان ارزشمند و بهترین دروازه بان آسیا است. متاسفانه جو سنگین بازی در روز آخر باعث شد چنین تصمیمی بگیرد. او در گذشته با شایستگی انتخاب شده بود و وقتی دیدم خداحافظی کرد او را دعوت نکردیم.

من با خودش صحبت کردم و فکر می کنم آن استوری خداحافظی را اشتباه زده بود. الان هم برگشته است و اگر شرایط مناسب باشد او را دعوت خواهیم کرد. در آن موقع خودش نخواست باشد الان که می خواهد باشد هر وقت به تصمیم برسیم او را دعوت می کنیم.

دلیل دعوت از ۵ دروازه بان

وی با توجه به دعوت از ۵ دروازه بان گفت: ۳ دروازه بان دعوت کردیم و ۲ دروازه بان هم در استندبای هستند. ما در خیلی از این تورنمنت ها بازیکنان زیادی نداشتیم و نتیجه گرفتیم. باقر محمدی هم باید بداند اگر میخواهد برای تیم ملی بازی کند باید سرش را در این راه بگذارد.

از تیم ملی انتظار معقول داشته باشیم

وی در خصوص انتظار از تیم ملی در جام جهانی فوتسال گفت: ما داریم با دو بازی به جام جهانی می‌رویم. باید هم از گروه صعود کنیم هم به مراحل بالاتر برسیم. از پایان لیگ فصل قبل تا آغاز فصل جدید مدت زیادی گذشت و مجبور شدم خواهش کنم که لیگ برگزار شود که بازیکنان به جام برسند.

امروز شروع تمرین تیم ملی است و پنج بازیکن مصدوم هستند. در بازی لیگ دعوا می کنند و برخی خداحافظی می‌کنند. نباید زیاده خواه باشیم و انتظارات منطقی از تیم ملی داشته باشیم.

می توانم سه جلد کتاب از مشکلات بنویسم

در دو سالی که من در تیم ملی هستم می توانم سه جلد کتاب از مشکلات بنویسیم. ما هر بازی تدارکاتی که گذاشته ایم تلاش خودمان بوده است. اگر می‌توانید از طریق فدراسیون هزینه ای پرداخت کنید می‌توانیم همه جا بازی کنیم.

پولی در کار نیست!

آقای شمس می‌گفت اگر ۳۰ میلیارد بدهیم می‌توانیم به راحتی بازی کنیم. مشکل این جاست که پولی در کار نیست. توقعات باید با واقعیت منطبق باشد. در ورزش، نیروی انسانی ما همیشه از ساختار جلوتر است. کشورهای دیگر برنامه ریزی دقیق کرده‌اند. فرانسه و مراکش جایی در فوتسال نداشتند و امروز پیشرفت زیادی کرده اند.

در فوتسال وفاق نیست

او در خصوص دستیاران خارجی گفت: وفاق در فوتسال نیست. اگر بگوییم همه با هم دوست هستیم دروغ می گوییم. در مورد دستیار خارجی در دوره آقای عزیزی خادم ما با میگوئل آندرس صحبت کرده بودیم. با آقای لوپز صحبت کردیم که او هم به ازبکستان رفت. بعد از جام ملت ها با برونو گارسیا صحبت کردیم. در آن دوره مهدی تاج در تایلند بود و وارد دوره شهادت رییس جمهور شدیم و سپس وقفه های دیگری هم افتاد و مسائل مختلف و تعویق در کارها موجب شد این مربی به کویت برود. با پوپلیس صحبت کردیم. با مارکوس سراتو صحبت کردیم و با امبودیگو صحبت کردیم. هفته آخر لیگ با آقای نیکو صحبت کردیم که زمان کافی برای حضور او نداشتیم.

حریفان سختی داریم

او در خصوص تیم های حاضر در گروه تیم ملی و برنامه های تیم ملی در مراحل بالاتر جام جهانی گفت: قضاوت در خصوص راحتی یا سختی گروه را به آغاز مسابقات جام جهانی موکول می‌کنیم. درست است که همه انتظار دارند اما باید معقول بود. مرحله بعدی بازی ها خیلی سخت است در صورت صعود به مدعیانی مانند مراکش و پرتغال برخورد می‌کنیم. بازی اول گروهی هم با ونزوئلا است. فینال ما بازی با این کشور است و باید قدم به قدم و حرفه ای حرکت کنیم.

بازیکنان باید در باشگاه ها آموزش ببینند

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ما در ادوار مختلف جام جهانی همیشه از بازی پاورپلی آسیب دیده ایم و نتوانسته ایم از این شکل بازی به خوبی استفاده کنیم گفت: ما نمی‌توانیم در تیم ملی برخی مسائل فنی را در تمرینات پیاده کنیم و بازیکنان باید در باشگاه ها چنین مسائلی را بیاموزند. چنین فضاهایی باید در باشگاه آموزش ببینند. حقیقت این است که ما در این مسیر ممکن است ضربه بخوریم و تلاش میکنیم بهتر دفاع کنیم.

خوشحالی برای افزایش قراردادها

شمسایی در خصوص افزایش سرمایه گذاری و مبالغ قرارداد در باشگاه ها گفت: خوشحال می‌شویم که مبلغ قراردادها در فوتسال بیشتر شود. من به خاطر عشق به فوتسال اینجا هستم.

انتقاد سازنده را دوست دارم

وی در پایان گفت: دوست دارم از من انتقاد سازنده شود. تیم ملی برای من نیست و من مهمان هستم و آدم ها می آیند و می‌روند. به بزرگی گفتند بین مردن و بردن کدام را انتخاب می‌کنی گفت من برای بردن می‌میرم.