تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد دانش بنیان
لینک : econews.ir/5x3751159
شناسه : 3751159
تاریخ :
یونیت دندانپزشکی سیار ایرانی خدمت‌رسان زوار در پیاده روی اربعین اقتصاد ایران: یونیت دندانپزشکی سیار، محصولی از دانش و فناوری ایرانی، در پیاده‌روی اربعین به کمک زوار شتافته است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا دُرعلی رئیس هیأت مدیره شرکت دانش‌بنیان امرداد امداد ابتدا در خصوص محصولات این شرکت و کاربرد آن‌ها بیان کرد: مبحث درمان و دندانپزشکی یکی از حوزه‌هایی بود که نیاز به مطب و کلینیک داشت. ما تلاش کردیم بعد زمان، مکان و جغرافیا را به صورت کاربردی برای درمان دندانپزشکی ازبین ببریم. با طراحی، ساخت و تولید دستگاه یونیت و صندلی سیار الکتریکال توانستیم مدال طلا جشنواره‌های بین‌المللی اختراعات و مدال طلای جهادگر علمی را کسب کنیم.

وی افزود: یونیت دندانپزشکی تولیدی ما نمونه مشابه‌ای در جهان ندارد. این محصول دارای تأییدیه‌های وزارت بهداشت، درمان، آموزش پزشکی، هیات‌علمی دانشکده‌های دندانپزشکی و بهداری‌های نیروهای مسلح می‌باشد.

دُرعلی در خصوص بزرگ‌ترین یا مهم‌ترین دستاورد این مجموعه بیان کرد: ما بیش از ۷۰ مدل مختلف این دستگاه را آزمون و خطا کرده‌ایم تا موفق به ساخت محصول نهایی دست‌ساز آن شویم. با ارتباطاتی که با دانشگاه‌های شهید بهشتی، صنعتی شریف و امیرکبیر داریم از نظر علمی پشتیبان داریم که برای دیزاین و طراحی محصول به بنده کمک می‌کنند ولی برای افزایش کارایی و زیباتر شدن نیاز به سرمایه داریم.

رئیس هیأت مدیره شرکت دانش‌بنیان امرداد امداد افزود: بزرگ‌ترین دستاورد مجموعه، محصول نهایی دست‌سازی است که توانسته به افراد کمتربرخوردار و غیرقابل حرکت خدمات‌رسانی کند. هم‌چنین بالاترین آمار دندانپزشکی گروهی دنیا را ثبت کند.

وی در خصوص کاربرد محصولات خود در مناطق کمتربرخوردار اظهار کردند: این دستگاه بدون نیاز به تأسیسات شهری حتی بدون برق، با باتری برای تمامی اعمال دندانپزشکی قابل راه‌اندازی است. یونیت و صندلی سیار توانسته بهداری‌های مرزی را تجهیز کند تا عشایر عزیز بتوانند خدمات لازم را دریافت کنند. امکان حمل و نقل محصول با چهارپا برای گذر از مکان‌های صعب‌العبور و ارائه خدمت نیز وجود دارد.

دُرعلی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ورودی بدن انسان دهان است، سلامت دهان و دندان می‌تواند روی تمام جوارح انسان از لحاظ بعد سلامت روح و روان تأثیر گذار باشد. لبخند زیبا حق همه‌ی انسان‌ها است. به جز نیروهای مسلح و طرح‌های مردم یاری، دانشکده دندانپزشکی اصفهان با به کارگیری دستگاه یونیت‌های دندانپزشکی در هر مأموریت بالغ بر ۱۷۰ بار به مناطق کمتربرخوردار رفتند و ارائه خدمت کرده‌اند. آنان توانستند بالاترین آمار دندانپزشکی گروهی دنیا را ثبت کنند.

وی ادامه داد: ما سعی کردیم یونیت‌های دندانپزشکی را به گونه‌ای طراحی و اختراع کنیم که برای افراد غیرقابل حرکت، کسانی که بیماری MS پیشرفته دچار هستند و جانبازان عزیز کشور که دچار ضایعه نخاعی شده‌اند کاربردی باشد. این محصول به گونه‌ای طراحی شده که به صورت الکتریکال تخت می‌شود، در اصل یونیت و صندلی دندانپزشکی تبدیل به یک راهکار می‌شود و پوزیشن های لازم را به صورت الکتریکال می‌گیرد و می‌توان بیمار را به هر جایی که بخواهند ببرند و مجدد بیمار را به تخت خود منتقل کنند. تا کنون بیش از ۳۰۰ بیمار این‌گونه را در محل خود مداوا کرده‌ایم.

درعلی در خصوص کاربرد محصولات خود در رویداد اربعین افزود:هدف از تولید این محصول توسعه مناطق کمتربرخوردار بود. همچنین می‌توان در رویدادهای بزرگ مانند؛ اربعین به خدمت گمارده شود و به زائرانی که در طول سفر دچار مشکلات دندانی و دندان‌درد می‌شوند، خدمت ارائه دهد و رفاه و آسایش زائران عزیز را برقرار کند.

رئیس هیأت مدیره شرکت دانش‌بنیان امرداد امداد تأکید کرد: زائرانی که با پای پیاده راهی مسیر کربلا می‌شوند، اگر در بین راه دچار دندان‌درد شوند، می‌توان به وسیله دندانپزشکان قهار و با استفاده از دستگاه تولیدی ما درد آن‌ها را تسکین داد.

وی در خصوص نیازمندی‌های مجموعه افزودند: با ایجاد تغییرات کوچک در صندلی می‌توان آن را تبدیل به محصولی کرد که برای جراحی‌های گوش، حلق و بینی، پوست، زیبایی، زنان و زایمان کاربرد خواهد داشت. برای رشد و توسعه مجموعه نیاز به معرفی و بازاریابی، فضای مناسب و تسهیلات داریم.