تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3751148
شناسه : 3751148
تاریخ :
رسیدگی به عملکرد شرکت ارتباطات زیرساخت توسط دیوان محاسبات کشور اقتصاد ایران: دیوان محاسبات کشور طی جلسه‌ای گزارش ارزیابی عملکرد شرکت ارتباطات زیرساخت را بررسی و راهکارهای لازم در جهت توسعه شفافیت و ایجاد انضباط مالی را ارائه کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل دیوان محاسبات کشور، این نهاد نظارتی در ادامه سلسله جلسات شفافیت و انضباط مالی این بار عملکرد شرکت سهامی ارتباطات زیرساخت را در جلسه‌ای به ریاست دستغیب و با حضور دادستان و سایر مقامات دیوان محاسبات و رئیس هیات مدیره، معاونین و اعضای هیات مدیره آن شرکت، مورد رسیدگی قرار داد.

گزارش دیوان محاسبات کشور نشان می‌دهد، این شرکت در سال ۱۴۰۲ حدود ۹.۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار دریافت کرده و سه طرح تملک دارایی‌های سرمایه‌ای با تخصیص ۲.۰۸۶ میلیارد تومانی را بر اساس آن تعریف کرده که در حال اجرا است. همچنین این شرکت در سنوات اخیر سودده نبوده و بهای تمام شده خدمات و درآمدهای عملیاتی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۴۸ درصد افزایش داشته است.

بر اساس یافته‌های دیوان محاسبات کشور، شرکت ارتباطات زیرساخت با چالش‌هایی از جمله عدم تجدید ارزیابی دارایی‌ها، وجود بدهی‌های جاری بالغ بر ۷.۸۱۳ میلیارد تومان مربوط به پرداخت‌های تجاری، مطالبات این شرکت از شرکت‌های خارجی، پیشرفت و توسعه شبکه فیبر نوری در حدود ۴۰ درصد، عدم تحقق اهداف توسعه شبکه ملی اطلاعات با پیشرفت تنها ۶۵ درصدی، ناقص بودن تعداد اعضای هیات مدیره، دولتی بودن ۲۰ درصد از سهام شرکت‌های ایرانیان نت و صندوق پژوهش و فناوری‌های نوآفرین و تاثیرگذاری دولت در تصمیم گیری های این شرکت، درآمد وصول نشده شرکت سیگما تله کام به میزان ۱۷ میلیون دلار، خروج نیروی انسانی متخصص و… روبرو است.