تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3751134
شناسه : 3751134
تاریخ :
افتتاح و کلنگ زنی ۲۳ پروژه میراث فرهنگی ملایر اقتصاد ایران: همدان-رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر از افتتاح و کلنگ زنی ۲۳ پروژه میراث فرهنگی ملایر همزمان با هفته دولت خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

ابراهیم جلیلی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به ظرفیت‌های حوزه گردشگری و صنایع دستی شهرستان ملایر اظهار کرد: با وجود این ظرفیت‌ها همه ساله به ویژه در ایام نوروز و تابستان این شهرستان پذیرای مسافران و گردشگران زیادی از اقصی نقاط کشور است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر با بیان اینکه ارتقا گردشگری و صنایع دستی شهرستان همواره یکی از مهمترین اهداف حوزه میراث فرهنگی و گردشگری است افزود: هفته دولت فرصتی برای بیان دستارودها و اقدامات صورت گرفته در این حوزه است.

وی از افتتاح و کلنگ زنی ۲۳ پروژه حوزه میراث فرهنگی و گردشگری ملایر در هفته دولت خبر داد و افزود: این پروژه‌ها رأی ۸۰ نفر اشتغال ایجاد می‌کند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر از افتتاح پنج فروشگاه مبلمان منبت در ۹۰۰ متر مربع مساحت و ۲۷۰۰ متر مربع زیربنا با سرمایه گذاری ۰۰۰/۵۰۰ میلیون ریال خبر داد و افزود: با افتتاح این فروشگاه‌ها برای ۱۵ نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین تعداد ۱۵ کارگاه صنایع دستی عمدتاً در حوزه منبت، خراطی، احجام چوبی و… با سرمایه گذاری بالغ بر ۲۲۶ میلیون ریال با اشتغال مستقیم ۳۱ نفر افتتاح می‌شود.

وی ابراز داشت: افتتاح باغ گردشگری با سرمایه گذاری ۰۰۰/۱۰۰ میلیون ریال و اشتغال مستقیم ۳ نفر از دیگر طرح‌های افتتاحی هفته دولت در ملایر در حوزه گردشگری است.

جلیلی تصریح کرد: پروژه‌های کلنگ زنی نیز شامل دو پروژه هتل ۴ ستاره با سرمایه گذاری ۰۰۰/۴۰۰ میلیون ریال و اشتغال مستقیم ۱۵ نفر در زمینی به مساحت یک هزار متر مترمربع و کلنگ زنی ساخت کارگاه مبلمان منبت در زمینی به به مساحت یک هزار و ۸۰۰ متر مربع با سرمایه گذاری ۰۰۰/۴۰۰ میلیون ریال و اشتغال مستقیم ۱۶ نفر خواهد بود.