تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3751120
شناسه : 3751120
تاریخ :
گردوخاک گسترده در استان های شرق کشور اقتصاد ایران: صبح امروز گردوخاک گسترده بسیاری از مناطق استان های خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان را فرا گرفت و شاخص کیفیت هوا در بیرجند را به بالاترین سطح آلودگی یعنی ۵۰۰ واحد رساند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور، بر اساس اطلاعات سامانه پایش کیفی هوای کشور صبح امروز شاخص ساعتی کیفیت هوای «سرایان» در خراسان جنوبی به 424 واحد رسید که در محدوده خطرناک برای تمام گروه ها طبقه بندی می شود.

علاوه بر خراسان جنوبی، بسیاری از شهرهای سیستان و بلوچستان نیز صبح امروز را با گردوخاک و هوای آلوده آغاز کردند. غلظت گردوخاک در برخی مناطق این استان به حدی بوده که شعاع دید افقی در شهرهای زاهدان را به 200 و در میرجاوه را به 350 متر کاهش داده است.

بامداد امروز وزش بادهای 120 روزه در شمال سیستان و بلوچستان به توفان گردوخاک تبدیل شد که شعاع دید افقی را در منطقه فرودگاهی زابل به 900 متر کاهش داد.

در شبانه روز گذشته همچنین بادوگردوخاک میدان دید افقی در ایستگاه های هواشناسی «حاجی آباد زیرکوه» در خراسان جنوبی را به 1000، «بیرجند و قائن» در خراسان جنوبی 1500 و «نهبندان» در خراسان جنوبی را به 3000 متر کاهش داد.

انتهای پیام/