تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3751103
شناسه : 3751103
تاریخ :
ماه‌نورد VIPER به لطف بخش خصوصی به ماه بازمی‌گردد اقتصاد ایران: پس از لغو ناگهانی مأموریت ماه‌نورد VIPER توسط ناسا، به نظر می‌رسد که این پروژه به لطف علاقه‌مندی شرکت‌های خصوصی به ویژه Intuitive Machines، به زندگی دوباره بازگردد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار ویژه نامه‌ها -

به گزارش خبرنگار فضا و نجوم خبرگزاری تسنیم، پس از لغو ناگهانی مأموریت ماه‌نورد VIPER توسط ناسا، به نظر می‌رسد که این پروژه به لطف علاقه‌مندی شرکت‌های خصوصی به ویژه Intuitive Machines، به زندگی دوباره بازگردد.

چرا VIPER لغو شد؟

ماه‌نورد VIPER با هدف جستجوی آب در قطب جنوب ماه طراحی شده بود. اما افزایش هزینه‌ها باعث شد ناسا این پروژه را متوقف کند. این تصمیم با واکنش شدید جامعه علمی مواجه شد، چرا که اطلاعاتی که VIPER قرار بود جمع‌آوری کند برای درک بهتر ماه و برنامه‌های آینده اکتشاف انسان بسیار مهم بود.

شرکت Intuitive Machines وارد عمل شد

Intuitive Machines، شرکتی که پیشتر یک فرودگر ماه را با موفقیت به سطح ماه نشاند، اعلام کرده است که علاقه‌مند به ادامه مأموریت VIPER است. استیو آلتموس، مدیر اجرایی این شرکت، بر اهمیت علمی این مأموریت تاکید کرده و گفته است که شرکت او آماده است تا با استفاده از فرودگرهای پیشرفته خود، VIPER را به ماه ببرد.

در حال حاضر، Intuitive Machines در حال بررسی هزینه‌ها و همکاری با شرکای دیگر برای تکمیل این پروژه است. ناسا نیز به دنبال واگذاری مأموریت VIPER به یک شرکت تجاری است. اگر این همکاری محقق شود، می‌توان انتظار داشت که VIPER در سال 2027 با استفاده از فرودگر Nova-D به ماه پرتاب شود.

انتهای پیام/