تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3751102
شناسه : 3751102
تاریخ :
حماس: پیشنهادهای آمریکا آتش‌بس را تضمین نمی‌کند اقتصاد ایران: یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفت که آمریکا با مواضع و سیاست‌‌های خود برای رژیم اسرائیل زمان می‌خرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، اسامه حمدان، از رهبران حماس اعلام کرد: تلاش‌هایی از سوی اسرائیل و آمریکا برای دادن زمان به اشغالگران برای انجام کشتارهای بیشتر در جریان است و آنچه آمریکایی‌ها اکنون پیشنهاد می‌کنند، خروج از غزه یا آتش‌بس را تضمین نمی‌کند.

حمدان با بیان اینکه هیچ اراده واقعی از سوی آمریکا برای آتش بس در غزه وجود ندارد، گفت: آتش بس باید در چارچوب معیارهای روشن تضمین شود. او گفت که «همچنان تا این لحظه در حال گفت‌وگو بر اساس معیارهای خود هستیم و هنوز درباره اسامی اسرا صحبتی نشده است».

دور جدید مذاکرات برای دست‌یابی به آتش بس در نوار غزه از پنجشنبه گذشته به میزبانی قطر آغاز شد و این مذاکرات بعد از دو روز، جمعه به پایان رسید؛ آمریکا و کشورهای واسطه مانند قطر و مصر مدعی‌ پیشرفت در این دور از مذاکرات علی‌رغم عدم حضور حماس شده‌اند و قرار است، رؤسای سیا آمریکا، موساد رژیم اسرائیل و نخست وزیر قطر پایان این هفته در قاهره با رئیس اطلاعات مصر گرد هم آمده و این مذاکرات را ادامه دهند.

حماس بارها از زبان رهبران و اعضای دفتر سیاسی خود گفته که شخص بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل به دنبال توافق نیست، کما اینکه در مذاکرات پاریس و قاهره و قطر طی ماه‌های گذشته نیز وقت‌کُشی کرده است. این اظهارات اخیرا از سوی مقامات صهیونیست نیز تأیید شده و همین مواضع و مطالبات او موجب اختلاف شدید بین او و سران نظامی مانند وزیر جنگ اسرائیل شده است.

احمد الهادی، سخنگوی جنبش حماس این هفته گفت که رژیم‌صهیونیستی عامل اصلی وقت‌کشی در مذاکرات است و وزیر جنگ این رژیم چند روز پیش با طرح شروط جدید برای ادامه تجاوزگری، به صراحت به این موضوع اذعان کرد. گالانت هفته گذشته رسما گفت که نتانیاهو به دنبال توافق برای تبادل اسرا و آتش بس نیست. این اظهارات او واکنش نتانیاهو را داشت و او گفت که گالانت هم موظف به تبعیت از دستورات است.

رسانه‌های عبری فاش کردند که این تنش و درگیری علنی بین آن‌ها، موجب شده است که نتانیاهو به فکر جایگزینی برای اوست ولی به دلیل شرایط منطقه و جنگ غزه فعلا صلاح نمی‌بیند.

از سوی دیگر، اسرائیل هیوم فاش ساخت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی بر ادامه جنگ حتی پس از اتمام عملیات تبادل اسرا با حماس اصرار دارد و در همین رابطه از جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا خواستار ضمانت مکتوب شده است.

انتهای پیام/