تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : خودرو
لینک : econews.ir/5x3751101
شناسه : 3751101
تاریخ :
افزایش سهم برقی‌ها در سبد فورد اقتصاد ایران: عصر خودرو- در ماه ژوئیه، فورد بار دیگر فروش خودروهای تمام‌برقی را در ایالات متحده افزایش داد. طبق آمار، فورد ۸هزار و ۲۴۲دستگاه خودروی تمام‌برقی را تحویل داد که ۳۱درصد بیشتر از یک سال قبل است. این ششمین ماه متوالی رشد سالانه فورد بود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، با وجود آنکه حجم کل فروش فورد با کاهش 0.8درصدی به 165هزار و 621دستگاه رسید، سهم خودروهای برقی در مقایسه با 3.8درصد در سال گذشته به 5درصد افزایش یافت. این بدان معناست که از هر 20خودروی جدید فورد که در ماه ژوئیه فروخته شده، یک مورد کاملا برقی بوده است. فروش خودروهای هیبریدی فورد حتی سریع‌تر از خودروهای برقی، با 47درصد رشد، سال به سال افزایش یافته و به 16هزار و 825 رسیده است.

هر سه خودروی برقی فورد شامل فورد موستانگ Mach-E، فورد F-150 لایتنینگ و فورد E-Transit به رشد در ژوئیه کمک کردند. Mach-E همچنان پرفروش‌‌ترین خودروی برقی فورد است، در‌حالی‌که فورد F-150 لایتنینگ سریع‌ترین رشد را داشته است (82درصد نسبت به سال گذشته) که تا حد زیادی به دلیل پایه پایین در ماه قبل است.

جیم فارلی، مدیرعال فورد، اخیرا به سرمایه‌گذاران گفت که این شرکت باید از کامیون‌های غول‌پیکر به سمت خودروهای برقی کوچک‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر حرکت کند. این خودروساز اهل دیترویت در‌حالی‌که تلاش می‌کند به تسلا برسد، روی مدل‌های ارزان‌تر شرط‌بندی می‌کند. فورد از کامیون‌های برقی غول‌‌پیکر عقب‌نشینی و روی خودروهای برقی کوچک‌‌تر شرط‌‌بندی می‌‌کند تا به بازیگری مسلط‌تر در این بازار تبدیل شود و با شرکت‌هایی مانند تسلا و چینی‌‌های برقی رقابت کند.