تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : خودرو
لینک : econews.ir/5x3751077
شناسه : 3751077
تاریخ :
داستان تهران بیش از هزار چانگان و ۲۷ دستگاه آمبولانس را ترخیص کرد اقتصاد ایران: عصر خودرو- دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: ۲۷ دستگاه خودرو آمبولانس در گمرک غرب تهران با پیگیری‌های دستگاه قضایی و همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ترخیص شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، علی صالحی روز شنبه - 27 مرداد - در بازدید نظارتی رسانه‌ای از گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) که با حضور خبرنگاران رسانه‌های مختلف برگزار شد، با اشاره به اقدامات دستگاه‌های اجرایی از جمله گمرکات، انبارهای اموال تملیکی و انبارهای عمومی همچنین پیگیری‌های دستگاه قضایی در این حوزه افزود: رئیس قوه قضاییه در بیشتر جلسات به حفظ و احیای حقوق عامه تاکید دارد که یکی از آنها تعیین تکلیف کالاها در گمرکات، بنادر و انبارها است.

صالحی ادامه داد: از این‌رو صیانت از حقوق مردم مورد تاکید است و در این راستا در استان تهران نظارت‌ها، پیگیری‌ها و بازدیدهای هدفمند و مستمر از این مراکز داریم و در نتیجه تحولات خوبی در این حوزه رخ داده است.

وی به ترخیص 27 دستگاه خودرو آمبولانس در گمرک غرب تهران اشاره کرد و گفت: علاوه بر این خودروها، تعداد 1200 خودرو چانگان که در گمرک تعیین تکلیف نشده بود، با پیگیری و طی جلسات متعدد با شرکت سایپا تعداد هزار و 170 خودرو ترخیص شد.

وجود 1317 ردیف کالای بدون صاحب در گمرک فرودگاه

صالحی با اشاره به 267 ردیف کالاهای بدون صاحب در فرودگاه مهرآباد افزود: با پیگیری‌های دادگاههای انقلاب برای تعیین تکلیف این کالاها اقدام شد.

وی همچنین از تعیین تکلیف 1050 ردیف کالاهای بدون صاحب در فرودگاه امام خمینی (ره) خبر داد و گفت: برای این کالاها رأی قطعی صادر و به ستاد اجرایی فرمان امام تحویل داده شد.

دادستان عمومی و انقلاب تهران با اشاره به پیگیری‌های گمرک این استان از تعیین تکلیف و ترخیص پیش‌سازه‌های دارویی به وزن 2 هزار کیلوگرم خبر داد و اظهار داشت: 180 تن سرم وارداتی در شرایطی که کشور به این کالا نیاز داشت، ترخیص شد؛ همچنین داروی وارفارین که بیش از یک سال در انبارهای گمرک امام خمینی ره معطل مانده بود، ترخیص شد.

ترخیص بیش از 2 میلیون قلم کالای حوزه سلامت

صالحی گفت: با پیگیری‌های دادستانی تهران 2 میلیون و سه هزار قلم کالا مربوط به وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ترخیص شد همچنین تعداد دو هزار و 435 دستگاه کشنده در گمرکات تهران و 6 هزار و 771 کشنده در گمرکات غرب تهران در مجموع 9 هزار و 206 دستگاه تعیین تکلیف و ترخیص شدند.

دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: استقرار نیروهای سازمان غذا و دارو همچنین سازمان استاندارد در محل فرودگاه‌ها و پاسخگویی برخط به استعلام‌ها، دستور انتقال کالاهای سلامت محور از انبارهای عمومی به انبارهای دارای دمای منفی، پیگیری و تخصیص انبار به مدیریت اموال تملیکی تهران، پیگیری و تخصیص انبار حاوی سرمایش برای تخلیه و بارگیری گوشت‌های گرم وارداتی از دیگر اقدامات پیگیری شده توسط دستگاه قضایی در گمرکات است.

وی با اشاره به 142 مرحله بازدید از گمرکات و انبارها در کمتر از سه سال اخیر، افزود: همچنین در این مدت 36 مرحله جلسه در ستاد دادستانی و تنظیم 304 مصوبه را داشتیم که نتایج بسیار خوبی را رقم زده است.

تعیین تکلیف 160 هزار میلیارد ریال کالا

صالحی اضافه کرد: از ابتدای سال 1401 تا امروز، 43 هزار و 276 ردیف کالا به ارزش ریالی 160 هزار میلیارد ریال تعیین تکلیف شده است همچنین در فرودگاه امام خمینی(ره) تعداد 16 هزار و 884 فقره پرونده به ارزش ریالی 23 هزار میلیارد ریال تعیین تکلیف شده است که نسبت به سال‌های قبل و از زمان تاسیس فرودگاه امام خمینی ره یعنی از 16 سال قبل، بالغ بر 117 درصد افزایش تعیین تکلیف کالاها را شاهد بودیم که بیش از 167 هزار میلیارد ریال کالا تعیین تکلیف شده است.

دادستان تهران با اعلام رضایت از وضعیت کنونی انبارهای گمرکات، انبارهای عمومی و انبارهای سازمان اموال تملیکی گفت: وظیفه ماست که بر اساس قانون این موضوع را به‌صورت جدی دنبال کنیم تا کالای بدون تعیین تکلیف در هیچ گمرکی نداشته باشیم.

براساس این گزارش، دادستان تهران و خبرنگاران از انبارهای عمومی، انبارهای مسافری و انبار نگهداری دارو و مواد غذایی فسادپذیر با دمای 8 تا 15 درجه سانتیگراد و محل نگهداری گوشت‌های گرم وارداتی بازدید کردند.

به گفته صالحی، اکنون کالای با بیش از سه ماه ماندگاری که به آنها کالای متروکه گفته می‌شود، در انبارها نیست و براساس مشاهده خبرنگار ایرنا بسیاری از قفسه‌ها خالی از کالاست.