تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3751072
شناسه : 3751072
تاریخ :
دهخدایی: به دنبال ارتقاء چوگان با مربی خارجی هستیم اقتصاد ایران: نایب رئیس بانوان فدراسیون چوگان گفت: پیگیر ارتقاء سطح مربیان، داوران و چوگان بازان با حضور مربی خارجی هستیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار ورزشی -

سارا دهخدایی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم با اشاره به بالا بودن سطح مسابقات لیگ‌ملی چوگان (جام زنبق) اظهار داشت: در لیگ ملی چوگان که با عنوان جام زنبق برگزار شد تیم‌هایی از آذربایجان، گیلان و اصفهان حضور داشتند. ما در این مسابقات تیم‌های پاژ کرمان و کانگیران قزوین را داشتیم.

نایب رئیس بانوان فدراسیون چوگان افزود: در جام قبلی متاسفانه اصفهانی‌ها نرسیدند اما در جام زنبق حضور داشتند و تنها دو بازیکن اصفهانی در سطح این هندی کاپ نبودند.

سارا دهخدایی گفت: در نظر داریم مسابقاتی دوستانه برای این بازیکنان که سطح هندی کاپ پائین‌تری دارند، برگزار کنیم. همچنین برای بازیکنان گیلانی تا بتوانند بازی در زمین چمن را هم تجربه کنند.

وی با اشاره به حضور بازیکنان و تیم‌های بیشتر در مسابقات لیگ ملی چوگان را نشان از فعالیت استان‌ها دانست و خاطرنشان کرد: خوشبختانه در جام زنبق تعداد شرکت کنندگان بیشتر بود و بازیکنان سطح شان را سنجیدند. از طرفی فعالیت استان‌های مختلف نشان داده شد که می‌خواهند بانوان چوگان باز فعال باشند.

 دهخدایی در خصوص تشکیل تیم ملی چوگان گفت: ما برنامه تشکیل تیم‌ ملی را داریم و حتی مربی خارجی آوردیم که در استرالیا مربیگری می‌کند. او تیم مردان را تشکیل داد اما برای بانوان به دلیل شرایطی که پیش آمد به کشورش بازگشت.

وی ادامه داد: ما پیگیر آمدن این مربی خارجی هستیم تا سطح کیفی چوگان بانوان مثل آقایان رشد کند. همچنین در صدد هستیم دوره‌های مربیگری و داوری را با حضور مربی خارجی حتی به صورت آنلاین برگزار کنیم.

انتهای پیام/