تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3751066
شناسه : 3751066
تاریخ :
وزارت اطلاعات عملکرد خوبی در مقابل طراحی‌های دشمن داشته است اقتصاد ایران: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: وزارت اطلاعات در این مدت موفق عمل کرده و بسیاری از توطئه های دشمن را خنثی کرده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، علاءالدین بروجردی در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه ۲۸ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با برنامه‌ها و صلاحیت وزیر پیشنهادی اطلاعات گفت: مجلس شورای اسلامی در سال ۶۲ مصوبه‌ای را به تصویب رساند و۴ شرط را برای وزیر اطلاعات مصوب کرد به این صورت که فردی که می‌خواهد وزیر اطلاعات شود باید تحصیلات در حد اجتهاد، اشتهار به تقوا، سابقه روشن سیاسی و مدیریتی و عدم عضویت در احزاب، سازمان‌ها و گروه‌های سیاسی را داشته باشد که همه این شرایط در حجت الاسلام خطیب جمع است و به همین دلیل وی در دولت شهید رئیسی به عنوان وزیر اطلاعات فعالیت کرد و برای دولت چهاردهم نیز از سوی رئیس جمهور به مجلس معرفی شد.

وی در ادامه گفت: از پزشکیان تشکر می‌کنم که وعده صادق را محقق کرد و به وعده انتخاباتی خود مبنی بر تشکیل دولت وفاق ملی عمل کرد.

نماینده مردم لارستان در مجلس تصریح کرد: شرایط امروز ما در منطقه بسیار حساس است و الان شاهد جنگ اطلاعاتی و جنگ اقتصادی دشمن علیه کشورمان هستیم و علاوه بر سازمان‌های اطلاعاتی بزرگ دنیا مانند موساد، برخی از سازمان‌های منطقه‌ای هم پیمان با آمریکا نیز در مقابل ما صف آرایی کرده‌اند و عملاً وزارت اطلاعات و سازمان‌های اطلاعاتی کشورمان درگیر یک جنگ پیچیده و چند وجهی هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کار وزارت اطلاعات بسیار مهم و خطیر است و این وزارتخانه نیازمند فردی توانمند است. واقعاً به حق امام راحل نام این افراد را سربازان گمنام امام زمان (عج) در نظر گرفت که آنان حتی در میان خانواده‌های خود هم گمنام هستند و در حوزه اطلاعاتی و برای امنیت کشور فعالیت می‌کنند.

بروجردی گفت: برخی می‌گویند چرا فلان حادثه در کشور اتفاق افتاده است در حالی که باید بدانند ده‌ها حادثه قبل از آن‌که به وقوع بپیوندد، خنثی شده است و در این مدت وزارت اطلاعات بسیار موفق عمل کرده و در مقابل طراحی‌های دشمن قوی عمل کرده است. بسیاری از اقدامات وزارت اطلاعات در خنثی سازی توطئه‌های طراحی شده دشمن قابل اعلام نیست.

وی در ادامه گفت: دشمن روی همه نیروهای نظام کار می‌کند و حتی نمایندگان مجلس هم در معرض تهدید جدی هستند و یکی از کارهای مهم وزارت اطلاعات، رصد نیروهای نظام با هدف حفظ آنان است و هنر این نیست که یک سازمان اطلاعاتی اعلام کند که فلان تعداد از نیروهای نظام را دستگیر کرده است بلکه باید به موقع پیشگیری کرده و هشدارهای لازم را به آنان دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: آمریکا در همه عرصه‌ها مانند عراق، سوریه، لبنان و یمن شکست خورد که یک بعد آن کار دقیق اطلاعاتی بود که وزارت اطلاعات نقش مهمی را در این زمینه ایفا کرد.