تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3751065
شناسه : 3751065
تاریخ :
آوار بدهی‌ روی سر ذوب‌آهن/ انتقاد تیم‌های وزنه‌برداری و والیبال اقتصاد ایران: چک‌ قرارداد وزنه‌برداران و بانوان والیبالیست باشگاه ذوب‌آهن که در لیگ برتر حضور داشتند با گذشت چندین ماه هنوز پاس نشده و همین مسئاه باعث ناراحتی اعضای این دو تیم شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، تیم وزنه‌برداری ذوب آهن سال گذشته عنوان قهرمانی لیگ برتر را به دست آورد اما از آن زمان تاکنون که حدود ۷ ماه می‌گذرد وزنه‌برداران این تیم حق و حقوق خود را دریافت نکردند و این اتفاق موجب ناراحتی آنها شده است. طبق وعده باشگاه ۵۰ درصد مطالبات وزنه‌برداران پرداخت شده و مابقی آن قرار بود در اردیبهشت ماه پرداخت شود، اما با گذشت چندین ماه خبری از واریزی نیست.

البته بدعهدی ذوب آهن اتفاق تازه‌ای نیست و در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ هم باشگاه ذوب آهن در تسویه قرارداد وزنه‌برداران بدقولی کرد و اعتراض آن‌ها را به همراه داشت. این در حالی است که به تازگی بودجه باشگاه ذوب‌آهن اعلام شد و نسبت به سال گذشته با افزایش ۲۰ درصدی همراه بوده و به ۲۴۰ میلیارد تومان رسیده است که به نظر می‌رسد بخش اعظم آن صرف فوتبال خواهد شد.

البته علاوه بر وزنه‌برداری دیگر رشته‌های ورزشی این باشگاه همچون والیبال و بسکتبال هم مطالبات خود را از این باشگاه دریافت نکردند و حتی والیبالیست‌ها نسبت به عدم پرداخت حق و حقوق خود شکایت هم کردند، تیم والیبال ذوب آهن در لیگ برتر سال گذشته عنوان سومی را از آن خود کرد اما باشگاه ذوب آهن مطالبات آن‌ها را هم پرداخت نکرده و حتی به این موضوع رسیدگی هم نمی‌کند.

این موضوع ناراحتی اعضای تیم والیبال بانوان ذوب آهن را به همراه داشته، طوری که آنها به دلیل عدم پرداخت مطالبات خود از این باشگاه شکایت کردند. طبق پیگیری‌های خبرنگار مهر گویا مسئولان باشگاه ذوب آهن از شکایت بانوان والیبالیست ناراحت هستند و به همین خاطر جواب آن‌ها را هم نمی‌دهند.

وزنه‌بردار تیم ذوب آهن: برای پرداخت مطالباتمان وقت می‌خرند

علیرضا معینی ملی‌پوش وزنه‌برداری تیم ذوب آهن در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره عدم پرداخت مطالباتشان پس از قهرمانی در لیگ وزنه‌برداری بعد از گذشت چند ماه گفت: قبل از اینکه لیگ تمام می‌شد باید مطالباتمان از باشگاه ذوب آهن دریافت می‌کردیم ابتدا یک چک صد درصدی به ما دادند و بعد آن را گرفتند و گفتند ۵۰ درصد باقی مانده مطالبات را در اردیبهشت پرداخت خواهیم کرد که از آن موقع تا به الان خبری نشده است. دو هفته پیش آقای نکیسا در مصاحبه‌ای عنوان کرده بود مطالبات را تا ۱۰ روز آینده پرداخت خواهیم کرد اما الان بیشتر از ۱۰ روز شده و خبری هم نیست.

آوار بدهی‌ روی سر ذوب‌آهن/ انتقاد تیم‌های وزنه‌برداری و والیبال


وی گفت: متأسفانه باشگاه ذوب آهن برای پرداخت مطالبات وزنه‌برداران به دنبال وقت خریدن است. ۵۰ درصد قرارداد ما باقی مانده اما هنوز هیچ اقدامی انجام ندادند. مبلغ قرارداد ما برای باشگاه بزرگ ذوب آهن خیلی زیاد نیست. اما واقعاً نمی‌دانم قصدشان چیست که ما را اذیت می‌کنند و مطالباتمان را پرداخت نمی‌کنند. باشگاه مدام پشت گوش می‌اندازد.

معینی عنوان کرد: الان بودجه ذوب آهن مشخص شده، اما مطالبات ما همگی برای سال گذشته است و از پارسال تا به الان ما در بلاتکلیفی محض به سر می‌بریم. امسال هم بودجه باشگاه مشخص شده و آن‌ها توانایی پرداخت مطالبات ما را دارند اما باز هم توجهی به آن نمی‌کنند.

وزنه‌بردار تیم ذوب آهن عنوان کرد: همه ما ملی‌پوش هستیم و باید مکمل تهیه کنیم و برای مسابقات جهانی نیاز به پول داریم. چشم همه ما به قراردادهایی است که در لیگ می‌بندیم. اگر مطالبات مصطفی جوادی را پرداخت می‌کردند شاید با دغدغه کمتری می‌توانست در المپیک شرکت کند. او خیلی دغدغه داشت.

ملی‌پوش وزنه‌برداری خاطرنشان کرد: ذوب آهن یکی از تیم‌های ریشه دار در وزنه‌برداری است و امسال شنیدم حتی در لیگ قصد تیمداری ندارد. واقعاً جای تأسف است که نه پول ما را می‌دهند و نه دیگر قصد تیمداری در لیگ را دارند. ذوب آهن چندین سال است که در لیگ وزنه‌برداری قهرمان شده و واقعاً نباید این شرایط را داشته باشد.

وزنه‌بردار باشگاه ذوب آهن: در حق ما کلاه‌برداری کردند

امیر حقوقی دیگر وزنه‌بردار باشگاه ذوب آهن در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره عدم پرداخت حق و حقوق خود از باشگاه ذوب آهن گفت: متأسفانه باشگاه ذوب آهن برای پرداخت مطالبات ما قول‌هایی دادند که به آن عمل نکردند. این بدقولی در شرایطی اتفاق افتاد که ما قهرمان مسابقات لیگ برتر وزنه‌برداری هم شدیم. در دی ماه سال گذشته در هفته آخر مسابقات لیگ، باشگاه برای کل مبلغ قراردادمان یک چک داد که قرار بود این چک در تاریخ ۲۸ بهمن ماه پاس شود اما این اتفاق رخ نداد.

حقوقی عنوان کرد: پس از آن در روزهای پایانی سال حدوداً ۵۰ درصد حق و حقوقمان پرداخت شد و به ما گفتند مابقی قراردادتان را اردیبهشت ماه ۴۰۳ پرداخت می‌کنیم به شرطی که چک‌ها را برای ما بفرستید. در واقع همان چکی که به ما داده بودند از ما گرفتند و تا الان که در برج پنج هستیم و سه ماه هم گذشته است، هیچ مبلغی به حساب ما واریز نشده است. متأسفانه باید بگویم باشگاه ذوب‌آهن در حق ما کلاه‌برداری کرد.

وی گفت: در قرارداد ما آمده است که برای هر مسابقه ۲۵ درصد از مبلغ قرارداد را دریافت کنیم، رونوشت آن هم اکنون در فدراسیون است. ما باید بعد و قبل از هر مسابقه ۲۵ درصد دریافت می‌کردیم. اولین مسابقه ما مهر ماه سال گذشته بود و الان دو ماه دیگر نزدیک به یک سال است که قراردادمان پرداخت نشده است.

ملی‌پوش وزنه‌برداری تأکید کرد: آیا باشگاه ذوب آهن در این یک سال ۳۰۰ میلیون پول نداشته که به وزنه‌بردار تیم ملی بدهد؟! واقعاً دیگر مبلغی مثل ۳۰۰ یا ۴۰۰ میلیون در این شرایط اقتصادی پولی به حساب نمی‌آید.

حقوقی تاکید کرد: الان مبلغ باقی مانده از مطالباتمان را بعد از یک سال به ما بدهند به چه دردی می‌خورد؟! با این وضعیت تورم و پایین آمدن ارزش پول با این مبالغ می‌توانیم چه کاری انجام بدهیم؟! چرا باید برای حق و حقوق خودمان یک سال دوندگی کنیم؟! آیا دیرکرد یا ضرر و زیان آن را هم به ما می‌دهند؟! ما قهرمانان وقتی حرفی می‌زنیم پای آن می‌مانیم. مگر مدیرعامل باشگاه خودش ورزشی نبوده و به ما قول نداده است! چرا زیر قولشان زدند و به آن عمل نکردند؟!

آوار بدهی‌ روی سر ذوب‌آهن/ انتقاد تیم‌های وزنه‌برداری و والیبال

ملی‌پوش وزنه‌برداری ذوب آهن: برای پرداخت حق و حقوقمان وقت می‌خرند

امیر قشقایی دیگر ملی‌پوش وزنه‌برداری باشگاه ذوب آهن در واکنش به عدم پرداخت مطالباتشان از سوی باشگاه گفت: واقعاً نمی‌دانم چه بگویم. مبلغ کل بودجه وزنه‌برداری به اندازه نیم فصل یک بازیکن فوتبال باشگاه ذوب آهن هم نیست. مبالغ قرارداد ما پایین است ولی برای همین مبلغ کم باید یک سال به دنبال پول باشیم.

وی گفت: این مبلغ عددی نیست که باشگاه بزرگی مثل ذوب آهن قادر به پرداخت آن نباشد. ما سال گذشته مقتدرانه در لیگ پیروز میدان شدیم و راحت‌ترین قهرمانی را در طول این ۱۰ سالی که من در لیگ حضور داشتم، در باشگاه ذوب آهن تجربه کردم، البته تیم‌های خوبی هم در لیگ حضور داشتند، ولی ما در تیم ذوب آهن همدل شدیم که به قهرمانی برسیم که خدا را شکر محقق هم شد.

وی اظهارداشت: طبق توافق با باشگاه ابتدا قرار بود تا اواسط لیگ ۵۰ درصد مطالبات ما پرداخت شود و در پایان لیگ هم ۵۰ درصد باقی مانده آن پرداخت شود. ما روی این پول حساب باز کرده بودیم. در نهایت یک چک به ما دادند که طبق آن، چک باید قبل از عید نوروز وصول می‌شد و تا آخر سال باقی مانده مطالباتمان را دریافت می‌کردیم اما متأسفانه این اتفاق نیفتاد.

قشقایی عنوان کرد: ابتدا گفتند اواخر اسفند ماه ۵۰ درصد از قرارداد را می‌دهند، بعد از آن چک باشگاه را پس گرفتند و قرار شد تا اردیبهشت ماه ۵۰ درصد باقی مانده را بدهند که آن هم انجام نشد. الان هم تقریباً نزدیک ۶ ماه از سال می‌گذرد ولی ما همچنان پولی دریافت نکردیم.

قشقایی عنوان کرد: تقریباً دو هفته پیش آقای نکیسا در مصاحبه‌ای گفته بود حق و حقوق وزنه‌برداران را تا ۱۰ روز دیگر پرداخت می‌کنیم اما خبری نشد. ما از آقای مالمیر توقع بیشتری داشتیم، او پیش از این در وزنه‌برداری بود و فکر می‌کردیم با حضور او اوضاع وزنه برداری در باشگاه بهتر می‌شود.

وی گفت: اما متأسفانه برعکس شد و حتی از سال‌های قبل شرایط ما ضعیف‌تر هم شد، من بارها با او تماس گرفتم اما اصلاً پاسخگو نیست و جواب دیگر وزنه برداران، مربیان یا پیشکسوتان را نمی‌دهد. این موضوع خیلی ناراحت کننده است. متأسفانه باشگاه حتی از وزنه‌بردار المپیکی خودش هم دفاع نکرد.

سرمربی تیم والیبال بانوان ذوب آهن: توقع داشتند برای مطالباتمان شکایت نکنیم

میترا شعبانیان سرمربی تیم والیبال بانوان ذوب آهن که از عدم پرداخت مطالبات خود از باشگاه گلایه دارد، در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، گفت: من نسبت به مربی‌های دیگر و با توجه به سابقه کاریم رقم قراردادم با باشگاه ذوب آهن بالا نیست اما با توجه به اینکه یکی از دوستانم برای حضور در تیم ذوب آهن با من صحبت کرد و با توجه به علاقه‌ام به اصفهان و بازیکنان تیم این پیشنهاد را پذیرفتم.

وی گفت: اتفاقاً آن زمان تازه از عراق آمده بودم حتی یک ماه از قراردادم با تیم ملی عراق باقی مانده بود اما پیشنهاد ذوب آهن را پذیرفتم. معمولاً قرارداد بازیکنان والیبال در سه قسط پرداخت می‌شود که این تقسیم بندی صورت گرفت ولی کلاً ما پرداختی نداشتیم و تا به الان ۳۷ درصد قرارداد خودمان را گرفتیم.

سرمربی تیم والیبال بانوان ذوب آهن تأکید کرد: بازیکنان با توجه به لطف یا رودربایستی که با من داشتند، تیم را در نیم فصل رها نکردند، در حالی که طبق قانون آئین نامه سازمان لیگ، اگر تا ۵۰ درصد قرارداد بازیکنان تا نیم فصل تسویه نشود آن‌ها بازیکن آزاد حساب می‌شوند و می‌توانند با باشگاه دیگری توافق کنند و به رضایت نامه هم نیاز ندارند.

آوار بدهی‌ روی سر ذوب‌آهن/ انتقاد تیم‌های وزنه‌برداری و والیبال

وی گفت: با این اوصاف تا نیم فصل با اینکه ۲۰ درصد از قراردادمان را دریافت کرده بودیم بازیکنان واقعاً سنگ تمام گذاشتند و به عنوان سومی هم رسیدیم. آن‌ها خیلی خوب کار کردند و من از همه آن‌ها ممنونم.

شعبانیان عنوان کرد: ولی انتظار داشتم که باشگاه حداقل ۵۰ درصد قرارداد تیم را می‌داد ولی متأسفانه تا الان که فصل چندین ماه است به پایان رسیده ما تنها ۳۷ درصد قراردادمان را دریافت کردیم. هر زمان هم که به مسئولان باشگاه زنگ می‌زنیم جواب نمی‌دهند. آن‌ها ناراحت هستند که چرا ما شکایت کردیم، در حالی که این حق قانونی بازیکن است.

سرمربی تیم والیبال ذوب آهن گفت: وقتی سازمان لیگ اعلام می‌کند تا این تاریخ بازیکن می‌تواند برای مطالباتش اقدام کند و در صورت عدم تحقق آن اعتراض خود را به سازمان لیگ اعلام کنند، دیگر جای گلایه‌ای نیست. من و بازیکنان تا جایی که امکان داشت صبر کردیم اما وقتی فرصت در حال اتمام است و باشگاه هم هیچ اقدامی نکرد مجبور به شکایت شدیم.

وی عنوان کرد: من از آقای نکیسا تعجب می‌کنم، او یک ورزشی بوده و بهتر از هر کس دیگری شرایط بازیکن و مربی را درک می‌کند اما واقعاً نمی‌دانم چرا مطالبات را پرداخت نمی‌کنند.