تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راه و شهرسازی
لینک : econews.ir/5x3751057
شناسه : 3751057
تاریخ :
در حاشیه محرم شهر، ۱۵۰ نفر از زنان زندانی جرایم غیرنقد آزاد شدند اقتصاد ایران: مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران گفت: در حاشیه محرم شهر امسال ۱۵۰ نفر از زنان زندانی جرایم غیرنقد آزاد شدند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، مصطفی زیبایی نژاد در دویست و پنجاه و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه دومین سوگواره محرم شهر از پنج تا ۲۸ مردادماه برگزار شد، اظهار کرد: دهه اول و دوم هیئات بزرگ در سطح شهر فعالیت می‌کنند و پس از آن در دهه سوم محرم و دهه اول صفر که به سمت اربعین می‌رویم و فعالیت هیأت‌ها کمتر می‌شود، رویداد محرم شهر برنامه ریزی و اجرا می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری افتتاحیه این مراسم همزمان با شهادت شهید اسماعیل هنیه، خاطرنشان کرد: در محرم شهر وسعت کشتی سفینه النجات دو برابر شد و به ۷۵۰ متر رسید. ۹۰ نفر از مربیان متخصص در این فضا برای موکب داری کودکان و نوجوانان همکاری داشتند.

زیبایی نژاد به استعدا د سنجی کودکان در این موکب ها برای ساخت محصولات فرهنگی اشاره کرد و افزود: تکیه بچه‌های حسینی نیز در محل برپا شده بود که فضایی جذاب را برای کودکان رقم زد.

وی با بیان اینکه در شب دوم نزدیک به ۳۰ هزار نفر در برنامه شرکت کردند که از رکورد شلوغ ترین شب‌های رویداد سال قبل عبور کرد، یادآور شد: در خیمه‌ای که برپا شد ۱۵۰ نفر از زنان زندانی جرایم غیرنقد آزاد شدند و ستاد دیه برای آزادی این زنان در محل مستقر بود. از هر منطقه در هر شب خیرین در رویداد محرم شهر حضور پیدا می‌کردند و علاوه بر تأمین هزینه آزادی زنان، هزینه جهیزیه زوج‌های جوان نیازمند نیز جمع آوری شد.

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران با اعلام اینکه هر شب برنامه‌های خوبی در رویداد محرم شهر برگزار شد، تصریح کرد: شبکه قرآن، نسیم، سه، پنج و پویا برنامه‌های این رویداد را پوشش می‌دادند.

وی با اشاره به برگزاری اجتماع اربعینی ها در شب ۲۵ مردادماه در میدان آزادی، خاطرنشان کرد: زمانی مدیران می‌گفتند که پرچم سیاه در شهر نمی‌بینیم اما امروز سنتی به همت جبهه انقلاب پایه گذار و در کشور فراگیر شده که ناشی از حمایت‌ها و ایده‌های جسورانه و خلاقانه همکاران ما در شهرداری، شهردار تهران و اعضای شوراست.

زیبایی نژاد ابراز امیدواری کرد که این مسیر ادامه پیدا کند و شهرداری تهران بتواند اقدامات فاخری را در این راستا برگزار کند.