تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3750980
شناسه : 3750980
تاریخ :
شنیده‌شدن صدای انفجارهای مهیب از سمت جنوب غزه اقتصاد ایران: تداوم بمباران مناطق مسکونی نوار غزه و برجای ماندن ده‌ها شهید و زخمی در کنار تشدید وحشت صهیونیست‌ها نسبت به توان نظامی حزب الله لبنان از جدیدترین اخبار مربوط به فلسطین است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: در حالی که حملات وحشیانه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه ده‌ها شهید و زخمی برجای گذاشته، ترس و وحشت صهیونیست‌ها نسبت به توان پهپادی حزب الله لبنان تشدید شده است.

شنیده شدن صدای انفجارهای مهیب از سمت جنوب غزه

خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که بمباران محله‌های مسکونی در عبسان بزرگ واقع در شرق خان یونس در جنوب نوار غزه چندین زخمی برجای گذاشته است.

هدف قرار دادن خانه‌های فلسطینی‌ها در شرق شهر خان یونس دست کم چهار شهید و شش زخمی برجای گذاشت.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به صورت وحشیانه خانه‌های خیابان الهوجا در اردوگاه جبالیا واقع در شمال نوار غزه را بمباران کردند که به دنبال آن چهار تن شهید شدند. تخریب منازل مسکونی در محله الصبره در جنوب غزه نیز چندین شهید و زخمی برجای گذاشت.

شنیده‌شدن صدای انفجارهای مهیب از سمت جنوب غزه

رسانه‌های عربی ساعاتی قبل از شنیده شدن صدای انفجارهای قدرتمند در شمال رفح واقع در جنوب نوار غزه خبر دادند.

بمباران خیابان العشرین واقع در اردوگاه النصیرات در مرکز غزه نیز چهار شهید و سه زخمی برجای گذاشت.

خبرنگار شبکه المیادین همچنین تاکید کرد که ارتش رژیم صهیونیستی خانه‌های مسکونی را در غرب شهر رفح با خاک یکسان کرد.

همزمان با حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، توپخانه این رژیم نیز منطقه قلیبو واقع در شرق محله شیخ زاید در شمال غزه را زیر آتش گرفت.

حزب الله نقطه کور اسرائیل را شناسایی کرده است

از سوی دیگر رسانه‌های عبری زبان نسبت به تحولات جبهه شمالی و قدرت نظامی حزب الله لبنان ابراز نگرانی کردند.

به گزارش شبکه المیادین، رسانه‌های عبری گزارش دادند که تهدید پهپادها در جبهه شمالی تشدید شده و نگرانی‌ها نسبت به سناریوی پرواز ده‌ها فروند از این پهپادها در آنِ واحد افزایش یافته است.

در ادامه این گزارش آمده است: دشمنان، نقطه کور ما را به ویژه در زمینه پهپادهای ارزان قیمت و ساده شناسایی کرده‌اند.

رسانه‌های عبری زبان تصریح کردند: پهپادهای مذکور به دشمنان اسرائیل قدرت‌های گسترده‌ای برای هدف قرار دادن نیروها می‌دهند.

این رسانه‌ها اضافه کردند: پهپادهای حزب الله قادر هستند خود را با قدرت مانور دقیقی که دارند به صورت غیرقابل باوری به نقاط ضعف ما برسانند.

در این گزارش آمده است: نگرانی‌ها نسبت به عدم توانایی سیستم‌های دفاع هوایی برای مقابله با این پهپادها تشدید شده است. دشمن ما به اندازه کافی منعطف و پیشرفته است تا بتواند از تکنولوژی‌ها روز علیه ما استفاده کند.

رسانه‌های عبری تاکید کردند: جبهه شمالی در حال غلیان و تنش بوده و شاهد برجای ماندن خسارات در شهرک‌های مرزی هستیم.

شنیده‌شدن صدای انفجارهای مهیب از سمت جنوب غزه

انتقادات داخلی در رژیم صهیونیستی علیه نتانیاهو بالا گرفت

از سوی دیگر انتقادات داخلی در رژیم صهیونیستی نسبت به عدم تحقق وعده‌های مقامات این رژیم در نوار غزه با گذشت بیش از ۳۱۰ روز تشدید شد.

به گزارش شبکه الجزیره، یائیر لاپید رئیس جریان مخالف در اراضی اشغالی تاکید کرد: اسرائیلی‌ها بدون بازگشت اسرا نمی‌توانند به شرایط عادی برگردند.

وی در ادامه افزود: ما نمی‌توانیم یک فرصت دیگر را برای امضای توافق بازگرداندن اسرا از دست بدهیم.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز به نقل از یک منبع نظامی گزارش داد: ما به روز ۷ اکتبر نزدیک می‌شویم اما یک برنامه برای مقابله با اقدامات طرف مقابل نداریم و شکست ما از همین جا نشأت می‌گیرد.

لازم به ذکر است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از همان روزهای نخست تجاوز این رژیم به نوار غزه طی سال گذشته میلادی وعده تحقق پیروزی مطلق در این باریکه و بازگرداندن اسرای صهیونیست را داد؛ وعده‌ای که تاکنون محقق نشده است.

جزئیات طرح آمریکا برای تبادل اسرا میان تل آویو و حماس

این در حالی است که شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی به جزئیات پیشنهاد طرف آمریکایی در مذاکرات دوحه پرداخت.

به گزارش شبکه المیادین، در این گزارش آمده است، بر اساس طرح طرف آمریکایی، در جریان تبادل اسرای فلسطینی نخست زنان آزاد می‌شوند و لیستی از اسامی اسرای فلسطینی که در برابر هر اسیر صهیونیست آزاد می‌شوند تهیه شده است.

در این گزارش تاکید شده است، لیست اسرای فلسطینی دربرگیرنده ۴۷ نام است که پیشتر در جریان مبادله اسرا تحت عنوان توافق شالیط آزاد شده بودند و مجدداً بازداشت شدند.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که طرح طرف آمریکایی اکثر خواسته‌های تل آویو را پوشش می‌دهد اما اختلافات بر سر محورهای فیلادلفیا و نتساریم همچنان پابرجا است.

دوحه پایتخت قطر روزهای پنجشنبه و جمعه شاهد برگزاری دور دیگری از مذاکرات غیرمستقیم میان طرف‌های فلسطینی و صهیونیستی با هدف دستیابی به آتش بس در نوار غزه بود که بی نتیجه به پایان رسید.

پیش از این روزنامه عبری «اسرائیل هایوم» به نقل از منابعی فاش ساخت که نتانیاهو خواستار ضمانت نامه مکتوب از دولت جو بایدن برای از سرگیری جنگ ضد حماس پس از اجرای مبادله اسرا شده است.