تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3750929
شناسه : 3750929
تاریخ :
روان شدن تردد در مهران/ پایانه برکت برای بازگشت زوار آماده شد اقتصاد ایران: ایلام-تردد زوار اربعین حسینی در حالی از مرز مهران به سمت عتبات عالیات روان شده که با توجه به موج بازگشت، پایانه برکت برای جابجایی زوار آماده شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

خبرگزاری مهر -گروه استان‌ها: مرز مهران فعال‌ترین مرز اربعین حسینی است که نزدیکی به شهرهای زیارتی عراق، این مرز را به یکی از مهم‌ترین کانون‌های رفت‌وآمد زائران به ویژه در اربعین تبدیل کرده‌است.

از این رو توجه به این مرز بین المللی و توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز در مهران از ضرورت بالایی برخوردار بوده که باید مورد توجه مسئولان مربوطه قرار گیرد.

شایان ذکر است در سال جاری با توجه به اینکه بیشتر زائران و مسافرانی که قصد رفتن به عراق دارند از مرز مهران گذر می‌کنند در این مکان امکانات بسیاری از قبیل نصب سایبان، ایجاد تانکرهای آب برای شستشو، تأسیس برج‌های روشنایی، اجرای گیت ورودی خروجی، نصب دکل‌های مخابراتی، ایمن سازی پرتگاه‌ها، پارکینگ هزار هکتاری، آسفالت کردن راه‌ها، تأمین ناوگان‌های اتوبوسی برای زائران، حسینیه و مسجد، خدمات بهداشتی، مکان‌های اسکان، مجهزترین بیمارستان و… تجهیز شده است.

در حال حاضر ترددها در مرز مهران روان شده است، زوار بازگشت خود را نیز به داخل کشور آغاز کرده‌اند.

بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از اول ماه صفر تاکنون از مرز مهران تردد کردند.

تداوم توده هوای گرم در استان ایلام

مجتبی میهن پرست کارشناس هواشناسی استان ایلام اظهار کرد: سامانه تداوم توده هوای گرم از روز یکشنبه ۲۸ مردادماه آغاز تا پایان چهارشنبه ۳۱ مردادماه ادامه دارد.

وی بیان کرد: خطر گرمازدگی زائرین اربعین حسینی، گروه‌های حساس سنی و بیماران، افزایش مصرف آب و برق از اثرات مخاطره‌ای این سامانه است.

وی گفت: مراقبت از گرمازدگی و پرهیز از پیاده‌روی زائرین در نور مستقیم خورشید، تمهیدات مقتضی جهت حصول اطمینان از کارکرد صحیح وسایل سرمایشی و برودتی در پایانه مرزی مهران، آمادگی در جهت حفظ و توزیع برق پایدار در پایانه مرزی، مدیریت بهینه مصرف آب و برق و هر نوع اقدام مقتضی به فراخور نیاز توصیه می‌شود.

فعالیت موکب‌های پایانه مرزی مهران طی شامگاه شنبه

گزارش ویدیویی از تردد زوار اربعین طی شامگاه شنبه در مرز مهران

گزارش ویدیویی خبرنگار مهر از وضعیت پایانه برکت در مهران

آخرین وضعیت تمهیدات حمل و نقل برای جابجایی زوار در مرز مهران

بازدید معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح از بیمارستان صحرایی سپاه

سرتیپ پاسدار «بهرام حسینی‌مطلق» معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح بعدازظهر امروز (۲۷ مردادماه) به همراه فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) از نحوه خدمات‌رسانی بیمارستان صحرایی مستقر در پایانه شهید سلیمانی واقع در مرز بین‌المللی مهران به زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بازدید کرد.

آمادگی کامل برای تامین آب زوار اربعین در مسیر رفت و برگشت

محمد محمدی مدیرعامل آب و فاضلاب استان ایلام بر آمادگی کامل برای پیک رفت و برگشت زوار و تمهیدات لازم برای آماده سازی تانکرهای آبرسان، استقرار دیزل ژنراتور سیار به دلیل آمادگی در صورت هر گونه قطعی احتمالی برق، بررسی مشکلات، مطالعات یک باب مخزن کمکی برای شهر مهران و قرارگاه اربعین، بررسی حفاظ، دیوار کشی و سیم خاردار هوشمند، تهیه سیستم دوربین مداربسته برای مخازن، چاه‌های مهران و قرارگاه اربعین در شهر مهران و پایانه برکت تاکید کرد.

وی عنوان کرد: تمامی حمام‌ها و سرویس‌های بهداشتی سیار به شبکه جمع آوری فاضلاب متصل هستند و پساب آنها به تصفیه خانه فاضلاب مهران منتقل می‌شود.

پایانه برکت آماده خدمات دهی به زائران برای انتقال به نقاط مختلف کشور

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام گفت: همزمان با موج بازگشت زوار اربعین حسینی، پایانه برکت مرز مهران، آماده خدمات دهی به زائران برای انتقال به نقاط مختلف کشور شد.

سیدزاهدین چشمه خاور اظهار داشت: با وجود برنامه‌ریزی‌های گسترده سازمان راهداری برای مدیریت حجم بالای مسافران، از روز گذشته شاهد افزایش چشمگیر ترافیک در پایانه برکت بودیم.

وی افزود: ناوگان اتوبوسی مورد نیاز در پایانه مستقر شده و آماده خدمت‌رسانی به زوار هستند.

۷۰ درصد ظرفیت پارکینگ‌های مهران تکمیل شد

محمدسبحان حسنی معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: پارکینگ‌های دولتی اربعین یک و ۲ و پارکینگ‌های خصوصی که در سطح شهر مهران وجود دارد، حدود ۷۰ ظرفیت آنها تکمیل شده است.

وی افزود: با وجود این میزان پارک خودروها، همچنان ظرفیت برای پارک خودروهای زائران وجود دارد.

نصب ۹ هزار مترمربع سایبان در پایانه مرزی مهران و پارکینگ اربعین

حیدر ناصری سرپرست شهرداری مهران گفت: امسال تلاش کرده‌ایم که سایبان‌های موقت در جلوی موکب‌ها در پایانه مرزی و مسیر تردد زائران تا پایانه شهید سلیمانی و همچنین ایجاد سایبان‌های موقت در پارکینگ اربعین ایجاد کنیم تا شاهد تحولی در خدمات‌رسانی به زائران حسینی توسط شهرداری مهران را داشته باشیم.

وی افزود: با توجه به گرمای هوا، امسال توسعه سایبان‌های پایانه مرزی و پارکینگ اربعین را در دستور کار قرار گرفته است و حدود ۹ هزار مترمربع سایبان موقت برای رفاه حال زائران توسط شهرداری مهران ایجاد شد.

بازگشت زوار به کشور

حسن بهرانیا استاندار ایلام گفت: تاکنون ۲۵ درصد زائران پس از زیارت عتبات عالیات از مرز مهران وارد کشور شدند و پس از ورود به مرز از آن‌ها پذیرایی می‌شود و به‌صورت موقت می‌توانند در استراحتگاه‌ها و موقف‌گاه‌ها استراحت کنند.

روان شدن تردد در مهران/ پایانه برکت برای بازگشت زوار  آماده شد

روان شدن تردد در مهران/ پایانه برکت برای بازگشت زوار  آماده شد

روان شدن تردد در مهران/ پایانه برکت برای بازگشت زوار  آماده شد

روان شدن تردد در مهران/ پایانه برکت برای بازگشت زوار  آماده شد

روان شدن تردد در مهران/ پایانه برکت برای بازگشت زوار  آماده شد

روان شدن تردد در مهران/ پایانه برکت برای بازگشت زوار  آماده شد

روان شدن تردد در مهران/ پایانه برکت برای بازگشت زوار  آماده شد

روان شدن تردد در مهران/ پایانه برکت برای بازگشت زوار  آماده شد