تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3750916
شناسه : 3750916
تاریخ :
میوه ها و سبزیجات با کاهش سطح اسید بدن سلامتی را بهبود می بخشند اقتصاد ایران: تحقیقات جدید نشان می دهد که مصرف یک سیب در روز، همراه با یک وعده غذایی سالم سرشار از سبزیجات، می تواند اولین خط درمان فشار خون بالا باشد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، رژیم غذایی نقش زیادی در سلامت کلی ایفا می‌کند و این مطالعه تأیید کرد که رژیم غذایی سرشار از میوه‌ها و سبزیجات فشار خون را کاهش می‌دهد و در عین حال سلامت قلب و کلیه را بهبود می بخشد. و اگرچه بیشتر رژیم‌های غذایی مدرن شامل محصولات حیوانی هستند که سطوح بالایی از اسید ناسالم را در بدن تولید می‌کنند، میوه‌ها و سبزیجات می‌توانند به خنثی کردن این اسید کمک کنند.

دکتر «دونالد وسون»، سرپرست تیم تحقیق و پروفسور پزشکی داخلی در دانشگاه تگزاس، گفت: «باید به یاد داشته باشیم که رژیم‌های غذایی معمولی که در جوامع مدرن می‌خوریم حاوی محصولات حیوانی مانند گوشت بسیار بیشتر از میوه‌ها و سبزیجات است.»

در این مطالعه، ۱۵۳ بیمار مبتلا به فشار خون اولیه که سطح اسید خون آنها بسیار بالا بود به سه گروه تقسیم شدند: آنهایی که ۲ تا ۴ فنجان میوه و سبزیجات را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کردند; کسانی که قرص بی کربنات سدیم مصرف کردند؛ یا کسانی که درمان استاندارد فشار خون و داروها را دریافت کردند. بیماران به مدت پنج سال تحت نظر بودند.

محققان دریافتند هر دو گروه بیمارانی که میوه و سبزیجات بیشتری می‌خوردند یا قرص‌های بی کربنات سدیم مصرف می‌کردند، سلامت کلیه‌هایشان بهبود یافت. با این حال، تنها رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزیجات باعث بهبود سلامت کلیه و سلامت قلب می‌شود.

وسون گفت: «به همین دلیل است که نتیجه‌گیری ما از این مطالعه این است که رژیم‌های غذایی سرشار از میوه‌ها و سبزیجات باید اولین کاری باشند که ما در درمان افراد مبتلا به فشار خون بالا انجام می‌دهیم. بنابراین، نظر ما این است که باید با رژیم غذایی شروع کنیم و سپس در صورت لزوم دارو اضافه کنیم.»

در این مطالعه میوه‌هایی مانند سیب، پرتقال، هلو و کشمش در اختیار بیماران قرار گرفت. سبزیجاتی از جمله هویج، گل کلم، بادمجان و کاهو نیز به شرکت کنندگان داده شد. مشخص شد که کشمش بیشترین تاثیر را در خنثی کردن اسید در بدن دارد.