تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3750879
شناسه : 3750879
تاریخ :
رایزنی تلفنی سرپرست وزارت خارجه ایران و وزیر خارجه مصر اقتصاد ایران: وزارت امور خارجه مصر از رایزنی تلفنی وزیر خارجه این کشور با سرپرست وزارت خارجه ایران در خصوص تحولات منطقه خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از القاهره ۲۴، وزارت امور خارجه مصر با صدور بیانیه‌ای از رایزنی تلفنی «بدر عبدالعاطی» وزیر خارجه مصر با «علی باقری کنی» سرپرست وزارت خارجه کشورمان درباره تحولات کنونی منطقه خبر داد.

«احمد ابوزید» سخنگوی وزارت امور خارجه مصر تاکید کرد که این تماس تلفنی در چارچوب تلاش‌های فراوان مصر برای مهار تنش در منطقه و توجه قاهره به ارتباط مداوم با تمامی طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللیِ تاثیرگذار جهت کاهش تشدید تنش در منطقه صورت گرفته است.

همچنین بر اساس اعلام وزارت امور خارجه مصر، باقری و عبدالعاطی در این تماس تلفنی تلاش‌های مصر برای برقراری آتش‌بس در نوار غزه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

طبق این بیانیه عبدالعاطی تاکید کرده که مصر از هیچ تلاشی برای پایان درد و رنج‌های انسانی بی‌سابقه ملت فلسطین فروگذار نخواهد کرد و جامعه بین‌الملل بیش از هر زمانی ضرورت آتش‌بس و امضای توافق مبادله اسرا را درک کرده است.

همچنین وزارت امور خارجه مصر بیان کرد که عبدالعاطی در گفت‌وگوی تلفنی با باقری کنی بر ضرورت جلوگیری از خطرات گسترش گستره نبرد کنونی تاکید کرده و همتای ایرانی خود را در جریان تماس‌های مصر با کشورهای منطقه و جهان برای کاهش تنش در منطقه قرار داده است.

بر اساس بیانیه صادرشده از سوی وزارت امور خارجه مصر، باقری کنی نیز در این تماس از تلاش‌های کنونی مصر و مسئولیت‌پذیری این کشور در خصوص توقف جنگ در غزه و برقراری آرامش قدردانی کرده و بر توجه خود به تداوم ارتباط میان ۲ کشور با هدف تلاش برای تحقق ثبات در منطقه تاکید کرده است.